21 شهريور 1397 - 08:57

ترخیص کالاهای اساسی در گمرک روان‌تر شد

مدیرکل مرکز واردات گمرک با رد رسوب کالا در گمرک اظهار داشت: در مرکز پایش روند ترخیص کالا چک می شود و با توجه به شرایط فعلی کشور از ۲۹ مرداد ترخیص کالاهای اساسی روان تر شده است.
کد خبر : ۹۱۲۰۶
گمرک

به گزارش ایبِنا، علی معقولی با حضور در برنامه تیتر امشب درباره آمار کالاهای انبارشده گمرکات کشور و پرداخت دموراژ بابت رسوب کالا در گمرکات گفت: مرکز پایش علاوه بر بررسی های میدانی، تمامی روندهای ترخیص کالا را تحت نظر دارد؛ درباره کالای اساسی و مواد صنعتی و دارویی مشکلی از نظر ترخیص نداشته و با توجه به شرایط فعلی کشور شرایط ترخیص را تسهیل کرده ایم.


وی افزود: ما توقفی در ترخیص کالا نداشتیم بلکه فقط یک وقفه در ترخیص از ۱۶ تا ۲۹ مرداد داشتیم و از ۲۹ مرداد روند ترخیص سریعتر شده است. مدیرکل مرکز واردات گمرک با بیان اینکه کالاها به طور مداوم در گمرک درحال ترخیص هستند، تصریح کرد: وقتی کالاها از کشتی وارد گمرک می شود، همزمان کشتی با کالاها هم بارگیری می شود؛ بنابراین در گمرک رسوب کالا نداشته ایم. وقفه در ترخیص برطرف شده و ترخیص در حال انجام است.


معقولی اعلام کرد: در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی طبق مصوبه ای که گرفتیم با حداقل اسناد حتی با یک بارنامه امکان ترخیص کالا وجود دارد و با این روش با ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی مشکلی نداریم. وی گفت: از ۲۹ مرداد روان سازی در ترخیص صورت گرفته ولی معافیت از پرداخت مابه التفاوت ارزی مانند قبل و بر اساس فهرست تعرفه انجام می شود.


برچسب ها: گمرک ترخیص کالا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر