25 شهريور 1397 - 20:00

معامله ۵۹۰ میلیون سهم در بازار پایه فرابورس

خرید و فروش ۵۹۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال روز جاری روز جاری در بازار پایه معامله شد.
کد خبر : ۹۱۴۱۱
فرابورس

به گزارش ایبِنا، معاملات سهام و اوراق بهادار در فرابورس دومین روز کاری این هفته را با ثبت حجم کل معاملات به میزان یک میلیارد و ۶۳ میلیون ورقه به ارزش ۶ هزار و ۷۷۸ میلیارد ریال به پایان رساند؛ این در حالی بود که آیفکس پس از ۹ روز صعود و چندین رکوردشکنی پی‌درپی امروز ضمن تجربه کاهش ۱۰ واحدی در ارتفاع ۱۷۹۴ واحدی ایستاد.


بازار اول و دوم


بر اساس این گزارش، معاملات سهام در دو بازار اول و دوم فرابورس با دادوستد ۴۴۷ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال پیگیری شد که نماد «ذوب» با رقم زدن حجم معاملات نزدیک به ۱۶۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۰۶ میلیارد ریال، ۴۶ درصد از حجم و ۳۱ از ارزش معاملات بازار دوم را به خود اختصاص داد و به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی صدرنشین این دو بازار شد.


در این میان معاون پذیرش و ناشران فرابورس از درج نماد شرکت کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرمدره در نماد معاملاتی «زدشت» از تاریخ ۲۴ شهریور ۹۷ به عنوان یکصد و هشتاد و دومین نماد معاملاتی (یکصد و سومین شرکت در بازار دوم) در فهرست نرخ‌های فرابورس خبر داد.


گفتنی است، نماد این شرکت در گروه زراعت و خدمات وابسته زیرگروه کشاورزی، دامپروری و خدمات وابسته قرار دارد و  این شرکت در تاریخ ۲۵ آذر ۹۶ در بازار دوم پذیرش شده بود. از سوی دیگر، بازار پایه که از معاملات سهام در سه تابلو الف، ب و ج خود میزبانی می‌کند امروز شاهد خرید و فروش ۵۹۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال بود.


تابلو اوراق تسهیلات مسکن


همچنین بیش از ۵۴ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۳۴ میلیارد ریال در تابلو اوراق تسهیلات مسکن میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که تسه مرداد ۹۷ با حجم معاملات بالغ بر ۱۶ هزار ورقه به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش و نیز بیشترین قیمت را در روزی که قیمت این اوراق در بازه ۶۴۹ تا ۴۸۹ هزار ریالی نوسان می‌کرد، از آن خود کرد؛ این در حالی بود که بازار ابزارهای نوین مالی «شامل معاملات تسه، اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF)» نیز در روز جاری به استقبال خرید و فروش ۲۶ میلیون ورقه به ارزش ۳ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال رفت.


در نهایت رصد نمادهای فرابورسی در دومین روز معاملاتی این هفته بیانگر تاثیر منفی حداکثر ۱۰ واحدی نمادهای «زاگرس»، «ذوب» و «هرمز» بر افت شاخص کل است. همچنین امروز نماد «نطرین» با بیشترین تقاضا و نماد «سبزوا» با بیشترین افزایش قیمت روبرو است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها