27 شهريور 1397 - 10:18

ترامپ ۲۰۰ میلیارد دلار تعرفه بر روی کالاهای چین وضع کرد

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا یک بسته افزایش تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلاری دیگر را برای کالاهای چینی اعمال کرد.
کد خبر : ۹۱۴۸۴
پرچم چین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با اعمال ۲۰۰ میلیارد تعرفه واردات بر روی کالاهای چینی که با خاک ایالات متحده وارد می شوند گلوله دیگری را به سمت صحنه نبرد جنگ تجاری واشنگتن-پکن روانه کرد.  


در همین حال واردات شمار دیگری از کالاهای وارداتی چینی به آمریکا مشمول تعرفه ۱۰ درصدی شدند که ارزش آنها تقریبا ۲۰۰ میلیارد دلار است. پیش از این ترامپ از روبرت لایتیزر نماینده تجاری آمریکا خواسته بود که مطالعه بر روی اعمال تعرفه بر روی چه نوع از کالاهای چینی را برای وضع تعرفه بین ۱۰ تا ۲۵ درصد در دستور کار خود قرار دهد.  


همچنین انتظار می رود تعرفه ها تا پایان سال جاری میلادی به ۲۵ درصد افزایش پیدا کند. البته سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن اقدامات متقابل را اتخاذ خواهد کرد.


بلومبرگ انگلیسی در گزارشی دیگر به نقل از ۲ منبع آگاه که خواستند نامی از آنها برده نشود، نوشت: آن دسته از کالاهایی که مشمول تعرفه نمی شوند شامل محصولات شرکت اپل، Fitbit و اسپیکرهای Sonos هستند.


بر پایه این گزارش، دونالد ترامپ در هشتم ماه می سال جاری میلادی هشدار داده بود که به دنبال وضع تعرفه های سنگین ممکن است قیمت محصولات اپل افزایش پیدا کند؛ اما یک راه حل ساده هم برای آن عنوان کرده بود که محصولات اپل به جای اینکه در چین تولید شوند در آمریکا ساخته شوند و مالیات آن ممکن است صفر باشد و در حقیقت مالیات انگیزشی دنبال شود.


ترامپ اعلام کرد که مبالغ زیادی به بودجه آمریکا سرازیر خواهد شد. همچنین منتقدین بر این باور هستند که تعرفه ها منجر به افزایش مالیات در آمریکا می شود: به دلیل اینکه این موضوع قیمت کالاهای مصرفی را در ایالات متحده بالا می برد.


برچسب ها: چین آمریکا تعرفه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها