01 مهر 1397 - 09:44
مدیر عامل بانک صنعت و معدن:

پرداخت ۱۰هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۳۰۰۰ واحد صنعتی در سال ۹۶

حسین مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: بانک صنعت و معدن در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۱۰هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۳۰۰۰ واحد صنعتی پرداخته است.
کد خبر : ۹۱۶۲۱
بانک صنعت و معدن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی که در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک سخن می گفت افزود : سهم واحدهای کوچک و متوسط از تسهیلات این بانک در سال ۹۶ از ۲۶ درصد به ۳۶ درصد افزایش پیدا کرد.


مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به کسب رتبه سوم توسط این بانک در زمینه تامین مالی طرح های کوچک و متوسط در قالب طرح رونق تولید از اختصاص ۱۳درصد از تسهیلات این بانک به استان های کمتر توسعه یافته در سال ۹۶ سخن گفت.


حسین مهری اجرای بانکداری متمرکز در بانک صنعت و معدن را از اقدامات بانک صنعت و معدن در سال ۱۳۹۶ برشمرد که توانست در این زمینه به ۸۰ درصد از اهداف خود برسد. مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک در راستای سیاست خروج از بنگاه داری در سال ۱۳۹۶ شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن را واگذار کرده است.
معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی: بانک صنعت و معدن نقش پررنگی در تامین مالی طرحهای صنعتی کشور داشته است. باقری معاون امور بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این نشست گفت: بانک صنعت ومعدن نقش بسیار پر رنگی در تامین مالی طرح های صنعتی کشور داشته است و این نقش در سالهای ۹۷ و ۹۸ پر رنگ تر خواهد شد.


باقری افزود: با توجه به فضای اقتصادی که کشورمان در پیش روی خود خواهد داشت این بانک با رویکردهای جدید و تلاش های مضاعف همچنان به ایفای نقش خود به عنوان یک بانک توسعه ای خواهد پرداخت. معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور: بانک صنعت و معدن نقش بزرگی در اقتصاد کشور داشته است.
پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه در نشست یاد شده گفت : بانک صنعت و معدن نقش بزرگی در اقتصاد کشور داشته و طرح های بزرگی با تامین مالی این بانک به اجرا درآمده است.


وی افزود : یکی از کارهای مهم و قابل تقدیر این بانک آن است که علیرغم کارهای مهمی که به انجام رسانده است همواره بانکی منضبط بوده و هیچگونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته است.


پورمحمدی تصریح کرد: مشکل کفایت سرمایه بانک صنعت و معدن باید از طریق به کارگیری روش های مناسب و مبتکرانه حل شود تا این بانک بتواند بیش از پیش به ایفای نقش خود در تامین مالی طرح های صنعتی کشور بپردازد.
بخشنده معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در این نشست نقش بانک صنعت و معدن را در حمایت از تولیدگران کشور مثبت ارزیابی کرد. سرزعیم معاون وزیر در امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی نیز ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود با تامین مالی طرح های صنعتی و بویژه صنایع کوچک و متوسط را از اقدامات ارزشمند بانک صنعت و معدن توصیف کرد.


دادپور، مدیرکل دفتر بودجه و امور مجامع وزارت صنعت معدن و تجارت در این ننشست گفت: عملکرد بانک صنعت و معدن علیرغم شرایط موجود کشور خوب و موثر بوده است. دادپور افزود: اختصاص ۳۷درصد از تسهیلات این بانک به بنگاه های کوچک و متوسط از نکات مثبتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. دادپور تصریح کرد : بانک صنعت و معدن به عنوان یک بازوی کارآمد، برای وزارت صنعت معدن و تجارت دارای اهمیت ویژه بوده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر