معامله ۶۹ هزار میلیارد ریالی در بورس کالا

تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی شهریور ماه سال ۹۷ شاهد معامله بیش از دو میلیون و ۵ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷۹ هزار میلیارد بود.
کد خبر : ۹۱۶۵۹
بورس کالا

به گزارش ایبِنا، طی ماه گذشته تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله بیش از ۱۸۱ هزار و ۳۴۹ تن انواع محصول به ارزش ۳ هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال بود. بر این اساس در این تالار ۲۹ تن و ۳۶۴ کیلوگرم زعفران، ۱۷۳ هزار و ۷۲۰ تن گندم، ۴ هزار و ۲۰۰ تن شکر، یک هزار و ۲۰۰ تن روغن خام و۲ هزار و ۲۰۰ تن دانه های روغنی طی ماه مذکور به فروش رسید.


تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی


این گزارش حاکی است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالا نیز در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۹ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود.


 در این تالار بالغ بر ۲۷۸ هزار و ۵۵۹ تن انواع قیر، ۲۷۵هزار و ۷۰۷ تن انواع مواد پلیمری و ۱۱۸ هزار و ۹۰۲ تن مواد شیمیایی معامله شد. از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۴۱۵ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۷۵ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۴۸هزار و ۸۴۰ تن گوگرد، ۵ هزار و ۸۷۶ تن عایق رطوبتی، ۱۶۰ تن گازها و خوراک ها، یک هزار و ۵۸۰ تن سلاپس واکس و ۳۲۲ تن روغن اشاره کرد.


تالار محصولات صنعتی و معدنی


از سویی دیگر، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز در شهریور ماه شاهد معامله ۶۰۱ هزار و ۳۸  تن انواع کالا به ارزش ۲۶ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال بود. در این تالار ۵۲۶ هزار و ۵۳۰ تن انواع فولاد، ۲۰ هزار و ۷۰۰ تن انواع مس، ۲۹۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۸ تن کنسانتره، ۶ هزار و ۵۰۰ تن آلومینیوم، یک هزار تن سیمان، ۹ هزار و ۸۳۳ تن آهن اسفنجی و ۱۶ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.


بازار فرعی بورس کالا نیز طی مدت مذکور معامله ۱۰۰ تن محصول معدنی، ۲۶۷ تن محصولات کشاورزی  و ۸۰۰ تن ضایعات فلزی را تجربه کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر