01 مهر 1397 - 23:00
وزارت خارجه اعلام کرد؛

صدور روادید الکترونیک برای گردشگران خارجی از امروز

وزارت خارجه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد طرح صدور روادید الکترونیک (بدون برچسب) از تاریخ اول مهرماه در تمامی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و فرودگاه‌های بین المللی کشور اجرا می‌شود.
کد خبر : ۹۱۶۶۰
گردشگری

به گزارش ایبِنا، طبق اعلام وزارت خارجه این طرح پیش ازاین در نمایندگی‌های ایران در دوحه و مسقط و همچنین فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد و شیراز به صورت موفق اجرا شده است.


روادید بدون برچسب در این مرحله با شرایط زیر صادر می شود:


۱.روادید ورود (یکبار ورود)، جهانگردی (یکبار ورود)، زیارتی (یکبار ورود)، خانواده (یکبار ورود) و روادید سلامت.


۲.برای اتباع کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، افغانستان، پاکستان، اردن، کلمبیا، بنگلادش و سومالی برچسب روادید صادر و در گذرنامه آنها درج می‌شود.


۳.روادید الکترونیک روی برگ A۴ چاپ شده و در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت. این برگه تا پایان سفر در اختیار متقاضی باقی مانده و مهر ورود و خروج توسط پلیس روی برگه درج خواهد شد.


مراجع رسمی، خطوط هوایی بین المللی، مراکز خدماتی از قبیل هتل ها و بیمارستان ها در صورت ضرورت با مراجعه با سایت evisa.mfa.ir در قسمت (تعیین وضعیت درخواست) و با وارد کردن کد رهگیری و یا شماره گذرنامه و تاریخ تولد، شماره گذرنامه و آدرس ایمیل می توانند روادید متقاضی را راستی آزمایی کنند.


لازم به ذکر است نمایندگی های ایران مستقر در کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، آذربایجان، ارمنستان و ترکیه که دارای مرز مشترک زمینی با ایران هستند مشمول این طرح نبوده و تا اطلاع بعدی مطابق روال گذشته نسبت به صدور روادید با برچسب اقدام خواهند کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر