02 مهر 1397 - 16:45
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد؛

تشکیل ۶۶۸ پرونده احتکار به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد ریال

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ۶۶۸ پرونده با عنوان احتکار در چند ماه گذشته تشکیل شده که ۱۰۰ هزار میلیارد ریال ارزش این پرونده‌ها بوده است.
کد خبر : ۹۱۷۲۳
تعزیرات

به گزارش ایبِنا، سیدیاسر رایگانی در نشست خبری با خبرنگاران، با ارائه آمار عملکرد این سازمان در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ از رشد ١٠٠ درصدی میزان محکومیت پرونده‌های حوزه کالا و خدمات خبر داد و اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال در مجموع ٢٣٢ هزار و ١۴٢ فقره پرونده به تعزیرات ارجاع شده است.


وی با بیان اینکه در حوزه کالا و خدمات ١٧٧ هزار و ٢٨۶ پرونده تشکیل شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد داشته است، گفت: میزان محکومیت پرونده‌های حوزه کالا و خدمات ٧١١ میلیارد تومان جریمه بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ١٠٠ درصدی را نشان می‌دهد.


سخنگوی تعزیرات درباره پرونده‌های حوزه بهداشت، دارو و درمان نیز گفت: ٢٣ هزار و ۴٣٧ پرونده به شعبه سراسر کشور ارسال شده‌ است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، هشت درصد رشد یافته است و میزان محکومیت در این حوزه‌ها ٩ میلیارد و ٩٧٢ میلیون تومان است و رشد ٨٣ درصدی را نشان می‌دهد.


رایگانی درباره پرونده‌های قاچاق کالا و ارز نیز تصریح کرد: ٣١ هزار و و ۴٢٩ فقره پرونده در شش ماهه نخست امسال تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٠ درصد رشد را نشان می‌دهد. در این رابطه متخلفان ٢۶ هزار میلیارد ریال جریمه شدند که رشد ١٢۶ درصدی محکومیت ریالی به دلیل عزم جدی در مبارزه با دانه درشت‌ها در حوزه قاچاق کالا و ارز مشاهده می‌شود.


سخنگوی تعزیرات به آمار اجرای احکام شعب عادی و تخصصی این سازمان اشاره کرد و افزود: در حوزه کالا و خدمات احکام ١٧٧ هزار و ٣۵٩ فقره پرونده اجرا شده که ٣٩ میلیارد ریال مبلغ جرایم وصولی است. همچنین مبلغ ١۵ میلیارد تومان هم به شاکیان خصوصی در این پرونده‌ها بازگردانده شده است.


وی اضافه کرد: در حوزه بهداشت، درمان و دارو احکام ٢١ هزار و ٨١٣ فقره پرونده اجرا شده است که ارزش ریالی جزای نقدی وصول شده سه میلیارد و ١١۴ میلیون تومان است و ٧٨ میلیون تومان هم به شاکیان خصوصی برگردانده شده است.


رایگانی در مورد اجرای احکام پرونده‌های قاچاق کالا و ارز گفت: ٢١ هزار و ٧٨٧ فقره پرونده با جریمه ١٣٣ میلیارد تومان  اجرای حکم شده است. همچنین ١٧ میلیارد تومان هم به شاکیان خصوصی این پرونده‌ها برگشت داده شده است.


وی اظهار داشت: ١١ هزار و ۵٠٠ شکایت مردمی از طریق سامانه ١٣۵ تعزیرات در شش ماهه نخست امسال ثبت شده است. در این مدت ۶١ هزار و ٣٨٠ گشت مشترک تعزیرات در سراسر کشور با همکاری دستگاه‌های نظارتی برگزار  شد و در این گشت‌ها ٢٢ هزار و ٩۴٨ فقره پرونده تشکیل و متخلفان ٢٢ میلیارد و ۶١٧ میلیون جریمه شدند.


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: سیاست سازمان تعزیرات در سه ماه اخیر، تامین امنیت اقتصادی است و تلاش کردیم به سمتی برویم که ایجاد یاس و نگرانی نشود. وی تصریح کرد: تعزیرات از کسبه، اصناف، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کند. رایگانی اظهار داشت: سعی داریم با هماهنگی سایر مراجع از جمله قوه قضاییه، بسیج، نهادهای انتظامی و امنیتی به سمت امنیت بازار در راستای حمایت از فعالیت‌های قانونی پیش رویم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر