ایبِنا گزارش می‌دهد؛

افزایش فروش بیمه نامه موبایل همزمان با رشد قیمت ها

همزمان با افزایش نرخ ارز و به دنبال آن قیمت تلفن های همراه، فروش بیمه نامه های کالای دیجیتال که معمولا چهار خطر مختلف را در این رابطه پوشش می دهند، افزایش یافته است.
کد خبر : ۹۱۷۵۹
بیمه موبایل

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در هفته های اخیر افزایش نرخ ارز باعث شده تا قیمت تلفن های هوشمند به اندازه ای افزایش پیدا کند که دارندگان آن برای پرهیز از هرگونه زیانی، حاضر شوند تا با خرید بیمه نامه کالاهای دیجیتالی بخشی از ریسک این دارایی را کاهش دهند.


همچنین در هفته های اخیر سرقت تلفن های همراه به ویژه گوشی های هوشمند به دلیل افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر این کالای وارداتی افزایش یافته است. بیشتر افرادی که این روزها از بازارهای فروش لوازم دیجیتالی در کشور گوشی همراه یا تبلت خریداری می کنند، با مراجعه به غرفه های شرکت های بیمه مستقر در این بازارها، اقدام به خرید بیمه نامه موبایل می کنند. 


بیمه نامه کالاهای دیجیتال یک ساله صادر شده و به طور معمول ۶ تا ۷ درصد از ارزش گوشی به عنوان حق بیمه آن تعیین می شود. شرکت های بیمه تاکید دارند تنها در صورتی که بیمه گذار کالای دیجیتال خود را به ارزش واقعی آن بیمه کرده باشد، در زمان بروز خسارت، آن را به طور کامل پرداخت می کنند و در غیر این صورت خسارت بر مبنای حق بیمه پرداخت شده تعیین می شود.


شرکت های بیمه معمولا در قالب طرح های طلایی، نقره ای و برنزی یا طلایی و نقره ای اقدام به صدور چنین بیمه نامه ای می کنند که موارد تحت پوشش و میزان پوشش هزینه های خسارت های احتمالی هریک متفاوت و حق بیمه دریافتی نیز متناسب با موارد تحت پوشش تعیین می شود.


به طور معمول، بیمه نامه کالاهای دیجیتال که بیشتر گوشی همراه، تبلت و لپ تاپ را شامل می شود چهار نوع خسارت «شکستگی بر اثر ضربه»، «آبخوردگی و نفوذ مایعات»، «نوسانات ولتاژ برق» و « سرقت با شکست حرز» را شامل می شود. البته برای استفاده از پوشش کامل پوشش سرقت، ورود و ثبت اطلاعات کامل درخواست شده در سایت و دریافت «تائیدیه پرداخت و مدارک بیمه نامه» الزامی است.


از سوی دیگر شرکت های بیمه معمولا خسارت‌های عمدی، قاب دستگاه، وجود یک تا چهار عدد پیکسل سوخته، لوازم جانبی (باطری، شارژر، هندزفری)، مشکلات ناشی از عدم ثبت گوشی در شبکه‌ داخلی تحت‌پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.


برچسب ها: بیمه بیمه موبایل
ارسال‌ نظر
رخشور
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
۰
کار جالب و اشتغال زا
فیلم و پخش زنده
بیشتر