04 مهر 1397 - 12:12
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

توضیح بانک قوامین درباره کسر هزینه پیامک از حساب مشتریان

مدیرعامل بانک قوامین با بیان اینکه دریافت کارمزد خدمات بانکی اقدام جدیدی نیست، گفت: تمام هزینه کسر شده به مخابرات پرداخت می‌شود.
کد خبر : ۹۱۸۱۹
غلامحسن تقی نتاج

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز اخباری مبنی بر برداشت‌ مبلغ ۱۰ هزار تومان از حساب مشتریان بانک قوامین منتشر شده و برخی مشتریان مدعی شده‌اند که کسر این مبلغ بدون اجازه بوده است. این در حالی است که پیگیری‌های خبرنگار ایبِنا نشان داد که مبلغ کسر شده بابت هزینه ارسال پیامک بوده و بانک قوامین طی پیامکی این اطلاع‌رسانی را به مشتریان خود انجام داده است.


غلامحسن تقی نتاج مدیرعامل بانک قوامین نیز در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در این باره اظهار داشت: دریافت کارمزد خدمات پیامک برای بار اول نیست که انجام می‌شود و موضوعی جاافتاده در نظام بانکی است. بانک مرکزی نیز ابلاغ کرده که بانک‌ها هزینه اینگونه خدمات را از مشتریان دریافت کنند.


وی با بیان اینکه اینگونه زیرساخت‌ها هزینه سنگینی برای بانک دارد و مبلغ دریافتی عینا به مخابرات پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در مواردی نیز بیش از این میزان هزینه به مخابرات پرداخت شده و مطرح شدن موضوعی که در بانک‌ها جاافتاده است جای سوال دارد.


مدیرعامل بانک قوامین درباره نحوه کسر هزینه نیز اظهار داشت: هزینه خدمات پیامکی خود به خود از حساب مشتریان کسر می‌شود و این مساله در پیامکی به آنها اطلاع‌رسانی نیز شده است. وی درباره افزایش هزینه پیامک از ۵ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان نیز توضیح داد: هزینه‌ها با توجه به تعرفه مخابرات کسر می‌شود و مبلغ ثابتی در این خصوص در نظر گرفته نشده است.
به گزارش ایبِنا، شورای هماهنگی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دولتی و خصوصی، مدیران عامل و تصمیم‌گیران بانک‌ها در ۲۴ مهرماه سال ۹۴ توافق کردند که هزینه ارسال پیامک بانکی از صاحبان حساب دریافت شود. بنابر اعلام بانک مرکزی نیز دریافت هزینه ارسال پیامک بانک‌ها در صورت رضایت مشتری، اشکالی ندارد و بانک ها می‌توانند برای خدماتی که به مردم ارایه می‌دهند، پول دریافت کنند. البته بانک‌ها این هزینه را به صورت اجباری از مردم دریافت نمی‌کنند و اگر مشتری مایل به فعال شدن این خدمت است، هزینه آن را پرداخت می‌کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر