بانک مرکزی فیلیپین نرخ بهره را به ۴.۵ درصد افزایش داد

بانک مرکزی فیلیپین نرخ بهره را در این کشور با رساندن به ۴.۵ درصد به بالاترین سطح خود در یک دهه اخیر رساند.
کد خبر : ۹۱۸۹۲
پزو

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از خبرگزاری نیکی ژاپن، بانک مرکزی فیلیپین نرخ بهره را به بالاترین سطح خود در تقریبا ۱۰ سال اخیر افزایش داد. این اقدام بانک مرکزی فیلیپین در راستای پشتیبانی از ارز این کشور و کنترل تورم در فیلیپین اعمال شده است.


بانک مرکزی فیلیپین در ششمین جلسه سیاست پولی خود در سال جاری میلادی نرخ بهره را با ۵۰ نقطه پایه افزایش به ۴.۵ درصد رساند که بالاترین رقم از مارس سال ۲۰۰۹ میلادی به بعد محسوب می شود.


بانک مرکزی فیلیپین اعلام کرد این پاسخ قدرتمند پولی برای کنترل انتظارات تورم و حفظ تامین کنندگان در برابر افزایش قیمت ها ضرروی بود. بانک مرکزی فیلیپین بعداز آنکه نرخ بهره در این کشور برای تقریبا ۴ سال بدون تغییر نگه داشته بود از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون نرخ بهره را ۱۵۰ نقطه پایه افزایش داده است.


نرخ تورم فیلیپین در ماه گذشته میلادی به ۶.۴ درصد رسید که بالاترین رقم در تقریبا یک دهه اخیر محسوب می شود و قیمت مواد غذایی و نفت در این کشور سر به فلک کشید. همچنین از طرفی دیگر ارزش پزو این کشور در برابر دلار به کمترین سطح خود در ۱۳ سال اخیر رسیده و هر ۵۴.۳۳ پزو در برابر یک دلار در روز چهارشنبه معامله شد.


بانک مرکزی فیلیپین انتظار دارد که نرخ تورم این کشور در سال جاری و آینده میلادی بین ۲ تا ۴ درصد باشد. بر پایه این گزارش توفان ماه جاری میلادی که قسمت های شمالی فیلیپین را در نوردید و منجر به آسیب ۴۹۷ میلیون دلار به محصولات کشاورزی شد می تواند قیمت ها در این کشور با افزایش قابل توجهی روبرو کند. 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر