06 مهر 1397 - 11:08
ظریف در دیدار با همتای کره جنوبی در نیویورک؛

تاکید بر تداوم همکاری اقتصادی بدون تاثیر عوامل خارجی

وزیران امور خارجه کره جنوبی و ایران در نیویورک دیدار کردند این نخستین نشست وزرای خارجه دو کشور طی سه سال گذشته است.
کد خبر : ۹۱۸۹۶
ایران و کره جنوبی

به گزارش ایبِنا، وزارت امور خارجه کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد وزیران امور خارجه کره جنوبی و ایران نخستین نشست خود را طی حدود سه سال گذشته برگزار و توافق کردند به همکاری های دوجانبه ادامه دهند.


کانگ کیونگ-وا وزیر امور خارجه کره جنوبی روز پنج شنبه (به وقت آمریکا) در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف دیدار کرد.


این نخستین دیدار این دو و همچنین نخستین نشست وزیران دو کشور در زمینه دیپلماتیک از هفتم نوامبر ۲۰۱۵ بود.


کانگ کیونگ-وا در این دیدار، اظهار داشت: کره جنوبی خواهان حل و فصل مسالمت آمیز مسئله هسته ای ایران است و انتظار حمایت ایران را در خلع سلاح هسته ای شبه جزیره دارد.
وزیر امور خارجه کره جنوبی خاطرنشان کرد: دولت این کشور در حال رایزنی با آمریکا است تا تاثیر وضع مجدد تحریم ها علیه تهران بر شرکت های فعال در ایران به حداقل برسد.


ظریف نیز در پاسخ گفت: همکاری اقتصادی کره جنوبی و ایران که از چند دهه پیش وجود دارد، نباید تحت تاثیر چنین « عوامل خارجی » قرار گیرد.
صادرات کره جنوبی به ایران طی هفت ماه نخست سال کنونی میلادی نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته با ۱۶/۴ درصد کاهش به یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون دلار رسید و واردات نیز با ۱۶/۸ درصد کاهش به سه میلیارد و ۸۹۰ میلیون دلار رسید.


برچسب ها: ایران کره جنوبی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها