ضرر ۸ میلیارد دلاری اقتصاد مجارستان از تحریم روسیه

وزیر امور خارجه مجارستان گفت: تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه باعث ضرر تقریبا ۸ میلیارد دلاری به اقتصاد مجارستان شده است.
کد خبر : ۹۱۹۰۵
مجارستان

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، «پیتر زیجارتو» وزیر امور خارجه مجارستان گفت: اقتصاد مجارستان به دلیل محدودیت ها اعمال شده از سوی بروکسل مبنی بر صادرات به روسیه در حدود ۸ میلیارد دلار ضرر کرده است.


وزیر مجارستان گفت: اعضای اتحادیه اروپا باید نسبت به میزان موفقیت اقدامات تنبیهی علیه مسکو که از اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد اعمال شده با دقت به رایزنی بپردازند. وی افزود: تحریم ها به طرز قابل توجهی به اقتصاد مجارستان آسیب وارد کرده اند.


«زیجارتو» تصریح کرد که مجارستان پیش از این دومین شریک بزرگ تجاری روسیه بود؛ اما اکنون به دوازدهمین شریک تجاری روسیه کاهش پیدا کرده است. در حقیقت شرکت های مجارستانی به دلیل محدودیت های صادراتی به روسیه تقریبا ۸ میلیارد دلار متضرر شده اند.


اقدامات بازدارنده سفت و سخت اعمال شده از سوی بروکسل به مدت ۴ سال بر روسیه به دلیل دخالت مسکو در درگیری قسمت شرقی اوکراین و بخش کریمه لحاظ شده است. این تحریم ها بخش مالی، انرژی، دفاعی، برخی از چهرهای دولتی، تجار و بخش عمومی روسیه را هدف قرار داده است.


همچنین مسکو هم با اعمال تحریم هایی در بخش محصولات کشاورزی، مواد غذایی و مواد اولیه به مقابله به مثل با برخی از کشورهای اروپایی پرداخته است. از آن زمان به بعد اتحادیه اروپا و روسیه اقدامات تحریمی را بیشتر کرده اند. در اوایل ماه جاری میلادی، وزیر خارجه بلغارستان خواستار گفتگو شفاف و صادقانه در مورد موضوع تحریم ها شد.


بر پایه این گزارش وزیر امور خارجه گفت: بیایید ببینیم که این تحریم ها واقعا به شرکت های اروپایی کمک کرده یا به اقتصاد روسیه کمک کرده یا اقتصاد روسیه را پایین کشیده یا کمک کرده که توافقات «مینسک» اجرا شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر