07 مهر 1397 - 13:35

جزییات بسته حمایتی دولت تشریح شد/ دو بسته با سه سناریو

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید دولت دو بسته حمایتی با سه سناریو برای جبران گرانی ها در نظر دارد.
کد خبر : ۹۱۹۳۵
مواد غذایی

به گزارش ایبِنا از خانه ملت، محمد حسینی با اشاره به برنامه دولت برای ارائه بسته حمایتی اظهار داشت: دولت برای جبران گرانی ها و کمک به اقشار جامعه در جریان افزایش قیمت کالاها دو بسته تدوین کرده است، از این روی بسته معیشت عمومی و بسته معشیت ویژه را در نظر دارد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: دولت در نظر دارد در بسته معیشت عمومی بتواند در جریان افزایش قمیت هایی که در کالاهای اساسی و مورد نیاز اقشار جامعه و تحت فشار قرار گرفتن اقشار حقوق بگیر، از منابع  حاصل از نرخ  و تاثیر ارز با سه سناریو از این قشر حمایت کند. نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص سناریوهای موجود گفت: پرداخت نقدی، بن کارت یا ارائه سبد کالای غذایی از جمله سناریوهای دولت است.


وی با اشاره به بسته معیشت ویژه توضیح داد: بسته حمایتی ویژه برای اقشار آسیب پذیر و افراد تحت پوشش دستگاه های حمایتی است دولت می خواهد به این قشر خارج از بسته معیشت عمومی کمک کند و  رقم بیشتری به شکل های مختلف به آنها اختصاص دهد.


حسینی با بررسی سناریوهای دولت برای ارائه بسته های حمایتی گفت: بر این باوریم که تزریق پول ضمن تغییر پایه پولی افزایش نقدینگی را به دنبال دارد و از این رو نظر بر این است که از این روش کمتر استفاده شود.


این نماینده مجلس ادامه داد: در خصوص روش بن کارت نگاه ها این است که مردم بتوانند از فروشگاه های خاص و کالاهای خاص بخرند، که تاکید بر این روش بیش از سایر سناریوها است. وی در خصوص ارائه حمایت به صورت کوپن و سبد کالا اظهار داشت: با توجه به تجربه گذشته است شاید از بابت اینکه مستقیم کالا به دست مصرف کننده برسد نسبت به روش های دیگر بهتر است اما آثار فرهنگی خاص خود را دارد و باعث نگرانی سایر اقشار می شود و به نوعی احتکار مواد غذایی در خانه ها شکل می گیرد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه دولت روز یکشنبه برای ارائه بسته حمایتی در این کمیسیون حاضر می شود، گفت: انتظار می رود در این نشست نگرانی ها کمتر شود و در فضای کارشناسی نقطه ضعف های موجود برطرف تا کار پخته تری که آسیبی به کشور وارد نکند و باعث نگرانی اقشار نشود ارائه کنیم.


برچسب ها: دولت بسته حمایتی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر