08 مهر 1397 - 11:03
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد:

کاهش هزینه با شعب الکترونیک/ بانکداری سنتی اقتصادی نیست

مدیر امور سازمان و برنامه ریزی بانک شهر گفت: با استفاده از بستر بانکداری الکترونیک و افتتاح شعب الکترونیکی می‌توان خدمات مناسب‌تر و کم‌هزینه‌تری را به مشتریان ارائه داد.
کد خبر : ۹۱۹۸۸
بانک شهر

سیدمرتضی صالحی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره گسترش نیاز به بانکداری الکترونیکی گفت: در حال حاضر سرعت روز افزون تکنولوژی باعث شده تا رفتار مشتریان بانکی تغییر پیدا کند، در واقع تغییر در رفتار مشتریان موجب شده تا مشتریان علاقه داشته باشند با استفاده از تلفن همراه خود نقل و انتقال مالی، افتتاح حساب، دریافت تسهیلات و سایر عملیات‌های بانکی که در گذشته نیاز بود تا برای انجام آن به شعبه مراجعه کنند را فارغ از زمان و مکان با اپلیکیشن‌های موبایل محور انجام دهند.


مدیر امور سازمان و برنامه ریزی بانک شهر ادامه داد: در چند سال اخیر، شبکه بانکی کشور از ایده‌های استارت آپی برای گسترش خدمات و درآمدزایی استفاده خوبی کرده و همین مسئله باعث شده تا در زمینه موضوع شعب و افزایش شعب که توجیه اقتصادی ندارد یک راهکار محسوب شود.


وی تاکید کرد: بر اساس  آخرین آمار بانک مرکزی در سال ۱۳۹۶ حدود ۶۰ درصد یک بانک مربوط به بخش شعب خود است، همین موضوع باعث شده تا توسعه فیزیکی شعب در شبکه بانکی به هیچ وجه مقرون به صرفه نباشد و هزینه‌های زیادی را برای بانک ایجاد کند.


صالحی خاطر نشان کرد: با تفکر سنتی افزایش شعب بانکی نمی‌توان بانک‌هایی را مشاهده کرد که سودآور باشند و در عین حال خدمات خوبی را به مشتریان ارائه دهند؛ بانک شهر در همین راستا حدود ۴ سال است که با استفاده از بستر بانکداری الکترونیک و افتتاح شعب الکترونیک سعی کرده تا خدمات مناسب‌تر و کم‌هزینه‌تری را به مشتریان خود ارائه دهد.


وی با اشاره به رویداد استارت آپ تریگر شهر تک گفت: در راستای تحقق بانکداری دیجیتال، شناسایی و حمایت از ایده‌های نوآورانه در صنعت بانکداری رویداد استارت آپ تریگر شهر تک در بانک شهر با همکاری دانشگاه صنعتی شریف در ۲۸ مهر ماه برگزار خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها