09 مهر 1397 - 10:09
معاون سازمان برنامه؛

بودجه ۳ لایه می‌شود/ اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها

معاون سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تصمیمات روز گذشته هیات دولت برای تعدیل نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، توضیحاتی درباره نحوه تنظیم بودجه سال ۹۸ ارایه کرد.
کد خبر : ۹۲۰۳۴
 سید حمید پورمحمدی

به گزارش خبرنگار ایبنا، حمید پورمحمدی در نشست صبحانه کاری امروز (دوشنبه) مسئولان سازمان برنامه و بودجه با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران درباره واگذاری طرح‌ها اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه هرآنچه که بخش خصوصی خواست را تبدیل به قانون کرد، علاوه بر آن چند مصوبه جدید از سران قوا گرفتیم.


وی افزود: در حال طراحی سامانه‌ای هستیم که اطلاعات از ابتدا تا انتها در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و با مدیران تمام استان‌ها صحبت کرده‌ایم که مدیری می‌تواند ادامه همکاری داشته باشد که با بخش خصوصی به ویژه در زمینه این پروژه‌ها تعامل کند.


معاون سازمان برنامه و بودجه درباره مشکلات پیمانکاران و صدور خدمات فنی و مهندسی گفت: درخواست تعدیل‌هایی در این زمینه انجام شده که کارهای کارشناسی انجام شده و پیمانکاران در این نوسانات باید از مشکلات مصون شوند که این کار در سازمان برنامه نهایی شده و اعلام خواهد شد.


پورمحمدی درباره تنظیم بودجه نیز اظهار داشت: بودجه به صورت سه‌لایه تنظیم خواهد شد تا کشور را از نوسانات محتمل مصون بداریم و اتاق بازرگانی، اصناف و بخش خصوصی در گارکروه‌های تنظیم بودجه حضور دارند.


معاون سازمان برنامه و بودجه  با بیان اینکه سال گذشته بخش زیادی از بودجه دستگاههای ملی و استانی از مالیات تامین شد، گفت: باید فرارهای مالیاتی را شناسایی کرد و پایه‌های جدید مالیاتی در دستور کار است.


پورمحمدی درباره  تهاتر بدهی ها نیز گفت: این موضوع در دستور کار قرار گرفته است و در بند و تبصره ۵ نیز این موضوع را لحاظ کردیم، اما بانک مرکزی در این رابطه برخی مشکلات را می دید که به صورت کامل اجرایی نشد.


معاون سازمان برنامه و بودجه در خصوص ارز پتروشیمی ها گفت: دیروز هیات وزیران تصمیم گرفت که خوراک ارزان از پتروشیمی ها برداشته شود، این در حالی است که خیلی از کالاها با تفاوت قیمت بالا در حال قاچاق است و بنابراین باید قیمت متعادل شود. وی اظهار داشت: تلاش داریم که نرخ تنزیل اسناد خزانه کاهش یابد کما اینکه در یک هفته قبل این نرخ پایین آمده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر