09 مهر 1397 - 11:19
نوبخت؛

درآمدی از افزایش نرخ ارز نصیب دولت نشد

رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: درآمدی از افزایش نرخ ارز نصیب دولت نشد.
کد خبر : ۹۲۰۴۶
یورو

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمدباقر نوبخت در پاسخ به این شائبه که درآمد کلانی از افزایش نرخ ارز نصیب دولت شده که صرف پرداخت بدهی‌ها کرده است، اظهار داشت: گزارشی در تاریخ دوم مهرماه سال جاری از سوی خزانه داده شد که همه دریافتی‌ها و پرداخت‌ها به دولت باید وارد خزانه شود و خزانه هم هر هفته گزارشی از درآمدها و هزینه ها ارائه می‌کند.


وی افزود: بر این اساس تاکنون درآمدهایی که دولت کسب کرده در شش ماه اول سال ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که در بودجه کل کشور درآمدهای حاصل از مالیات، فروش نفت و فروش اوراق ۳۸۶ هزار میلیارد تومان مصوب شده است. بنابراین درآمدهای ۶ ماهه اول سال ۷۷ درصد از آنچه است که باید تحصیل می شد، گرچه همه این اعداد نسبت به پارسال رشد قابل توجهی دارد.


نوبخت با بیان اینکه همین عدد ۱۵۰ هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته ۱۴۸ درصد رشد داشته است گفت: ارقام در شش ماهه اول نشان می‌دهد نسبت به پارسال وضع ما بهتر است اما نسبت به برنامه عقب هستیم چراکه بودجه طرح های عمرانی ۳.۵ برابر و هزینه‌های جاری ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.


رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: از ما به تفاوت نرخ ارز درآمدی نصیب دولت نشده است، چراکه ما ارز دولتی را برای تامین کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومان صرف می‌کنیم و این ارزها در بازار ثانویه و بازار آزاد عرضه نمی‌شود.


وی در مورد اسناد خزانه اسلامی نیز گفت: تاکنون اصل و سود این اسناد را در زمان سررسید پرداخت کرده‌ایم و حتی اجازه داده‌ایم که به محض رسیدن سررسید٬ مبالغ اسناد را پرداخت کنند.
رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین خاطرنشان کرد: دو بسته در مورد بنگاه‌های تولیدی و پیمانکاران هنوز بخشنامه نشده و بعد از توافق با بخش خصوصی این بخش نامه ها را ابلاغ می‌کنیم.


برچسب ها: نرخ ارز دولت درآمد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر