09 مهر 1397 - 15:27
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

قیمت سکه و ارز سقوط کرد/ هجوم دلارهای خانگی به بازار

در حالی که قیمت دلار در روزهای گذشته در آستانه ۲۰ هزار تومان نیز قرار گرفته بود، امروز نرخ‌ها در بازار با روند شدیدی سقوط کرده و ارزهای خانگی برای فروش روانه بازار شده است.
کد خبر : ۹۲۰۶۷
بازار ارز

به گزارش خبرنگار ایبِنا، قیمت دلار در چند روز گذشته از ۱۹ هزار تومان نیز فراتر رفت و موجب شد موجی از تقاضا از سوی خریداران غیرحرفه‌ای دلار در بازار شکل بگیرد، در این شرایط بسیاری از کارشناسان تحلیل می کردند که حباب قیمتی بسیار بزرگ شده و باید منتظر ریزش قیمت‌ها در بازار بود.


از سوی دیگر با اختیارات جدید که سران سه‌قوه به بانک مرکزی برای دخالت در بازار ارز دادند، انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار می‌رفت و در نهایت از ابتدای امروز روند کاهش قیمت در بازار شدت یافت. روند کاهش قیمت در بازار به طوری است که دلار که صبح امروز نرخی بالای ۱۷ هزار تومان داشت به کانال ۱۵ هزار تومان وارد شده و این کاهش قیمت همچنان در بازار ادامه دارد.


همچنین سکه و طلا نیز با افت قیمت مواجه بوده و اکنون هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مبادله می‌شود، این در حالی است که در روزهای گذشته قیمت سکه تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز بالا رفته بود.


بررسی‌های میدانی خبرنگار ایبِنا از بازار ارز حاکی از آن است که مردم برای فروش دلارهای خانگی روانه بازار شده‌اند اما بیشتر دلال ها و صرافی‌ها خرید را متوقف کرده‌اند و قیمت‌های پیشنهادی دلال‌ها بسیار پایین تر از قیمت فروششان است. شرایط بازار به گونه ای است که پیش‌بینی می‌شود روند کاهش قیمت سکه و دلار در روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد و قیمت‌ها به نرخ واقعی نزدیک‌تر شود.


این در حالی است که هفته گذشته اتحادیه اروپا اعلام کرد اعضایش با ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل از آمریکا برای تداوم روابط مالی تجاری با ایران و خرید نفت از کشور موافقت کرده‌اند که این موضوع جو روانی مثبتی در بازار ایجاد کرده است.


برچسب ها: ارز دلار سکه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر