10 مهر 1397 - 15:11
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

افت قیمت دلار ادامه دارد/ بانک‌ها هم وارد بازار شدند

افت قیمت دلار با وجود نوسانات زیاد در بازار و فعالیت دلالان ادامه دارد و بانک‌ها نیز برای خرید ارز فروشندگان وارد بازار شده‌اند.
کد خبر : ۹۲۱۱۶
بازار ارز

به گزارش خبرنگار ایبِنا، قیمت دلار که در هفته گذشته به ارقامی نزدیک ۲۰ هزار تومان هم در بازار غیر رسمی تهران معامله می‌شد، طی دو روز گذشته با دخالت بانک مرکزی در بازار سقوط کرده و هم اکنون دلار بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان در بازار خریداری و با ارقامی حدود ۱۱ تا ۱۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.


افت نرخ دلار تنها محدود به تهران و میدان فردوسی نبوده و در سایر شهرها نیز قیمت‌ها با کاهش شدید همراه بوده است. سقوط نرخ دلار و پیش‌بینی کاهش بیشتر قیمت‌ها موجب شده تا مردم ارزهای خانگی را روانه بازار کنند و  همین امر بازار صرافی‌ها در شهرهای مختلف کشور را مملو از جمعیت کرده است.
گزارش‌های دریافتی حاکیست هر دلار در بازار تبریز، اصفهان، مشهد و شیراز اکنون کمتر ۱۰ هزار تومان مبادله می‌شود و تجمع دلالان و فروشندگان در مراکز فروش ارز در شهرهای مختلف در حال افزایش است و بیشتر افراد حاضر در این مکان فروشنده هستند.


لازم به ذکر است نوسانات در بازار شدید است و در حالی که بسیاری از فعالان بازار ارز و صرافی‌ها اعتقاد دارند که روند کاهشی قیمت دلار ادامه‌دار خواهد بود، اما برخی دلالان در بازار سعی می‌کنند، در مقابل کاهش قیمت‌ها مقاومت کرده و با خرید در قیمت‌های بالاتر سدی در مقابل افت قیمت‌ها ایجاد کنند.


همچنین تعدادی از صرافی‌ها نیز تابلوهای قیمت خود را صفر کرده‌اند و خرید ارز انجام نمی‌دهند. بر همین اساس بانک مرکزی با اشاره به تمایل مردم به فروش ارزهای خود و نیز امتناع دلالان ارز و برخی صرافی‌ها از خرید ارز، از مردم خواسته با مراجعه به شعب ارزی بانک های دارای مجوز عملیات ارزی، نسبت به فروش ارزهای خود به قیمت اعلامی اقدام کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر