با ۷۵ واحد کاهش :

آیفکس هم منفی شد

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات روز جاری با ۷۵ واحد کاهش معادل ۳ درصدی به ۲ هزار و ۱۶۵ واحد رسید.
کد خبر : ۹۲۱۲۰
99

به گزارش ایبِنا، به زودی مدت اعتبار نقل‌وانتقال شامل خریدوفروش اوراق گواهی و حق تقدم استفاده ‏از تسهیلات مسکن صادرشده در ۱۵ مهرماه سال ‌‏۹۵‌‎ ‎در نماد معاملاتی «تسه ۹۵۰۷» به پایان می‌رسد و از این رو این نماد ‏معاملاتی در پایان معاملات یکشنبه ۱۵ مهرماه متوقف می‌شود. ‏


نماد معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن مهرماه ۹۵ سه روز کاری دیگر متوقف می‌شود و دیگر امکان خریدوفروش آن وجود ندارد اما مدت اعتبار استفاده از تسهیلات از محل این اوراق تا ۱۵ آبان ماه سال جاری یعنی حدود یک ماه دیگر خواهد بود.


این اوراق که به زودی شاهد اتمام مدت اعتبار آن خواهیم بود، امروز سه‌شنبه دهم مهرماه ۹۷ با قیمت ۵۹۵ هزار ریال در بازار تسهیلات مسکن معامله شدند.


تسهیلات مسکن


همچنین نگاهی به تابلو تسهیلات مسکن در روز جاری نشانگر آن است که تسه اردیبهشت‌ماه ۹۷ با قیمت ۶۳۹ هزار ریال بیشترین قیمت را در میان تسهیلات مسکن به خود اختصاص داده و در سمت مقابل اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی در نماد «تملی ۷۰۲» با کمترین قیمت نسبت به سایر تسه‌ها یعنی ۵۰۸ هزار ریال خریدوفروش شده است.


از سوی دیگر در تابلو اوراق با درآمد ثابت معامله‌گران ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۳ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال را دست به دست کردند که اوراق مشارکت دولتی با شرایط خاص در نماد «اشاد۹» بیشترین حجم و ارزش دادوستدهای بازار اوراق با درآمد ثابت را به خود اختصاص داد.


دادوستدهای اوراق ETF نیز در روز جاری به مبادله بیش از ۲۰ میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۴۴۲ میلیارد ریال منجر شد.


در سمت دیگر بازار که مربوط به معاملات سهام است شاهد نقل‌وانتقال ۳۴۵ میلیون سهم به ارزش افزون بر یک هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم بودیم.


بازار پایه


در تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز معامله‌گران به جابه‌جایی افزون بر ۷۳۲ میلیون سهم در ۴۶ هزار و ۸۳۵ نوبت دادوستدی اقدام کردند که ارزش این حجم از مبادلات بر یک هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال بالغ شد.


با رصد نمادهای فرابورسی در چهارمین روز کاری این هفته نیز عنوان نمادهای «بمپنا» و «حسیر» در صدر جدول بیشترین افزایش قیمت به چشم می‌خورد این در حالی است که نمادهای «ولشرق» و «ریشمک» در روز جاری به بیشترین افت قیمتی مواجه شدند.


پربیننده‌ترین نماد امروز نیز نماد «دی» متعلق به بانک دی بود و بعد از آن نماد «تاپکیش» متعلق به شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش که به تازگی در بازار دوم فرابورس برای نخستین بار عرضه شد، بیشترین توجه را از سوی معامله‌گران به خود جلب کرد.


درمجموع، بازارهای فرابورس در روز جاری میزبان نقل‌وانتقال ۷۶۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۷ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال بودند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر