11 مهر 1397 - 10:56

واریز نخستین بسته حمایتی به کارت یارانه ۱۱ میلیون نفر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از واریز نخستین بسته حمایتی به کارت یارانه ۱۱ میلیون نفر از نیازمندان برای خرید کالاهای اساسی خبر داد.
کد خبر : ۹۲۱۶۱
مواد غذایی

به گزارش ایبِنا، عبدالرضا عزیزی که با رادیو گفتگو می کرد، با بیان این مطلب افزود: بسیاری از مردم امروز در تنگناهای معیشتی قرار دارند و کمر تعداد زیادی از خانواده ها به خصوص طبقات ضعیف جامعه زیر بار سنگین هزینه های زندگی خم شده است.


وی اظهارداشت: مجلس با توجه به شرایط موجود به دولت فشار آورد تا در جهت کمک به رفع مشکلات مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر جامعه قدم های موثری بردارد. نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه با برگزاری جلسات مختلف و گفت و شنودهای فراوان بین دولت و مجلس در نهایت دولت قانع شد در فاز نخست بسته حمایتی جهت کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه را تهیه کند البته ناگفته نماند این طرح فاز دوم هم دارد.


وی در ادامه افزود: این بسته حمایتی هیچ ربطی به یارانه یا مستمری افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد ندارد. عزیزی همچنین از شارژ کارت یارانه ۱۱ میلیون نفر از افراد زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد اعم از مستمری بگیران و پشت نوبتی ها خبرداد و اظهارداشت: از این تعداد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مربوط به بهزیستی، پنج میلیون نفر متعلق به کمیته امداد و سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مربوط به موردی بگیران این نهادهای حمایتی هستند.


وی گفت: امکان شارژ اعتبار کالایی بر روی کارت بانکی (یارانه) از سوی بانک مرکزی فراهم شده و افراد برای گرفتن کالا احتیاج به کارت دیگری ندارند بلکه با همان کارت می تواند جهت دریافت سهمیه کالاهای اساسی خود به فروشگاه های مورد نظر در سراسر کشور مراجعه کند.


نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: سقف خرید برای خانواده های یک نفره ۴۰ هزار تومان، ۲ نفره ۸۰ هزار تومان، سه نفره ۱۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۱۱۰ هزار تومان، پنج نفره ۱۳۰ هزار تومان و بالای پنج نفر ۱۴۵ هزار تومان تعیین شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر