13 مهر 1397 - 10:17
مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه:

۵ بسته حمایتی تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ­­طراحی پنج بسته جبرانی برای اقشار کم درآمد جامعه، از هدف‌گذاری این سازمان برای واگذاری بسته‌های حمایتی در ­یکماه آینده خبر داد.
کد خبر : ۹۲۲۱۶
کالاهای اساسی

به گزارش ایبِنا، ابوذر ندیمی با بیان اینکه تلاش داریم با توجه به نوسانات اقتصادی و مشکلات مردم و قشر متوسط تقاضاهای حمایتی را پاسخ دهیم، ­گفت: سعی می کنیم بسته هایی که سابقه آن در وزارت رفاه عملیاتی شده بود، به نحوی دیگر اجرایی شود.


ندیمی ادامه داد: مهم این است که اصل موضوع را باور کردیم و می دانیم باید به این اقشار کمک کنیم تا نوع رویکرد در گذشته تداوم داشته باشد.


وی با بیان اینکه حمایت مازاد بر یارانه نقدی از جهت تولید و توزیع عادلانه باید صورت گیرد، افزود: بطور طبیعی هرچه جوامع به سمت مددجویان و درآمدهای پایین حرکت می کند، این بسته ها آثار خفیفی بر آن ها می گذارد و تلاش داریم افراد متوسط رو به پایین را پوشش دهیم.


ندیمی ادامه داد: این بسته ها شاید مثل سابق به وزارت کار واگذار شود که البته هم اینک وسعت بیشتری خواهد داشت.


مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بخش عمده منابع دولتی از ورود ارز برای این نوع کالاها تعریف شده بود، اضافه کرد: سعی کردیم با توجه به نوسانات ارز، عدد بودجه را ثابت نگه داریم اما گران‌فروشی های صنوف به بودجه ارتباطی ندارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر