13 مهر 1397 - 10:23
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

احتمال هجوم نقدینگی به بازار مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس از احتمال هجوم نقدینگی سرگردان به سمت بازار مسکن خبر داد.
کد خبر : ۹۲۲۱۷
مسکن مهر

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت،  علیم یارمحمدی با اشاره به تلاطمات حوزه مسکن در کلانشهرها به ویژه تهران، گفت: به طور حتم بهبود قیمت مسکن در کشور مستلزم تثبیت بازار مسکن است، البته متأسفانه در چند سال اخیر این حوزه دچار تلاطمات بسیاری شده که این موضوع فضا را برای بهبود بخش مسکن گرفته است.


نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من در شرایط کنونی با توجه به وضعیت کشور، قیمت مسکن در ماه های آتی مقداری افزایش خواهد داشت، اما این افزایش مانند یک سال گذشته چشمگیر نخواهد بود.


وی افزود: متأسفانه در چند سال اخیر منحنی نرخ مسکن در کشور همواره صعودی بوده و هیچ وقت روند کاهشی نداشته است، البته یکی از دلایل افزایش قیمت در یک سال اخیر، افزایش نرخ ارز و افزایش مصالح ساختمانی وارداتی بوده، حال امیدواریم با پایین آمدن قیمت دلار در هفته گذشته، بخشی از بازار مسکن نیز دچار تحول شده و قیمت ها در بازار سیر نزولی پیدا کند.


یارمحمدی گفت: به نظر می رسد با افزایش ریسک اقتصادی و سرمایه گذاری در بازار ارز، سرمایه های در دست مردم به بازارهای دیگر از جمله حوزه مسکن سرازیر شود، از این رو احتمال می رود با افزایش عرضه و تقاضا، نرخ مسکن نیز با افزایش چشمگیر مواجه شود.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه مسکن امروز به یک کالا سرمایه ای تبدیل شده و این مسئله موجب شده که قیمت ها افزایش چند برابری داشته باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر