14 مهر 1397 - 10:10
عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

نپیوستن به FATF شرایط دشواری برای ایران به وجود می‌آورد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه پیوستن ایران به FATF تاثیر مثبتی بر مسایل اقتصادی کشور خواهد داشت، گفت: با این حال نپیوستن ما شرایط دشواری را برای کشور به وجود خواهد آورد.
کد خبر : ۹۲۲۴۲
fatf

به گزارش ایبِنا از خانه ملت، مهرداد بائوج‌ لاهوتی با اشاره به برخی مباحث درباره اثرگذاری مثبت پیوستن ایران به FATF بر روی اقتصاد کشورمان، گفت: معتقدم ما باید با دنیا تعامل سیاسی داشته باشیم تا بتوانیم در ادامه آن ارتباط اقتصادی هم با آن کشورها برقرار کنیم.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس با بیان اینکه براین اساس با قطع روابط سیاسی با کشورها بالطبع روابط تجاری هم نخواهیم داشت، افزود: FATF یا همان گروه ویژه اقدام مالی در ابتدا تنها ۸ عضو داشت، اما اکنون تعداد اعضای این گروه از تعداد کشورهای عضو سازمان ملل متحد هم بیشتر شده است.


نپیوستن به FATF کار دشواری را پیش روی ایران می‌گذارد


وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید بررسی کند که آیا پیوستن ما به گروه ویژه اقدام مالی واقعا منافعی به دنبال خواهد داشت یا خیر، اگر با توجه به مبادلات تجاری امروز نخواهیم عضو FATF شویم کار سخت و دشواری در زمینه مباحث سیاسی و اقتصادی در پیش خواهیم داشت.


بائوج‌ لاهوتی اظهار داشت: البته مطمئنا پیوستن به FATF دارای اشکالات و نگرانی‌هایی هم هست که باید برای رفع آن تلاش کرد، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دو قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با حمایت مالی از تروریسم را باید بررسی کنیم.


سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی در مجلس با اشاره به بررسی لایحه CFT هم تصریح کرد: چرا جمهوری اسلامی ایران که خود قربانی تروریسم است، برای نپیوستن به FATF متهم به حمایت از تروریسم شود؟ ما ۱۷ هزار شهید ترور داریم پس چه اشکالی دارد که یک قانون مناسب در این زمینه داشته باشیم.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: بنده معتقدم پیوستن ما به FATF تاثیر مثبتی بر روی مسایل اقتصادی کشورمان خواهد داشت.


برچسب ها: مجلس fatf
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر