هند به دنبال توافق تهاتری یا روپیه در تجارت نفت با ایران است

یک مقام هندی گفت: دولت این کشور در حال بررسی توافق تهاتری یا روپیه در تجارت نفت با ایران، روسیه و ونزوئلا است.
کد خبر : ۹۲۲۷۱
پرچم ایران و هند

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اکونومیک تایمز، یک مقام رسمی هند که خواست نامی از او برده نشود، گفت، دولت این کشور احتمال تجارت نفت با ایران، روسیه و ونزوئلا را با رویپه یا تحت توافق تهاتری را مورد بررسی قرار داده است.  


این مقام رسمی گفت: احتمال انجام تجارت با روپیه یا تجارت تهاتری با کشورهایی مانند ایران، روسیه و ونزوئلا که هند از آنها نفت خام خریداری می کند می تواند مورد توجه قرار گیرد.


همچنین «سورش پرابهو» وزیر بازرگانی، صنعتی و هواپیمایی در جلسه ای که روز پنج شنبه برگزار شد، احتمال ایجاد مکانیزم پرداخت رویپه-یوآن برای تجارت با چین مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و طرح پیشنهادی هر کشوری که علاقمند به تجارت به روپیه و یورو است، مورد قبول واقع می شود.


ایده هند برای استفاده از رویپه یا نظام تهاتری در تجارت نفت با ایران، روسیه و ونزوئلا  به دنبال نزدیک شدن تحریم های آمریکای علیه ایران مطرح شده است؛ ضمن اینکه بالا رفتن قیمت نفت و کاهش ارزش روپیه منجر به سخت تر شدن فاینانس ها و تحت فشار قرار گرفتن صورتحساب واردات نفتی هند می شود. بر همین اساس هر ۷۴ رویپه به یک دلار رسیده که کمترین رقم برای پول هند در برابر دلار محسوب می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر