کلاهبرداری همسر نتانیاهو او را به دادگاه کشاند

سارا نتانیاهو به جرم کلاهبرداری ۱۰۰ هزار دلاری در دادگاه تلاویو حاضر شد.
کد خبر : ۹۲۳۳۷
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اکسپرس، سارا نتانیاهو همسر نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل به اتهام هزینه ۱۰۰ هزار دلار از مبالغ دولتی برای استخدام سرآشپزهای معروف بمنظور پخت و پز برای خانواده خود در اقامتگاه رسمی، دادگاهی شد.  


وی، پیش از این هم در سال ۲۰۱۶ میلادی متهم به ریخت و پاش و هزینه کرد ۴۲ هزار دلاری برای استخدام خدمتگذاران از بودجه دولتی شده بود. البته وکیل وی گفت که سارا نتانیاهو از قوانین خانه داری مطلع نبوده است.


این در حالی است که کارشناسان حقوقی بر این باور هستند که با توجه به مدت اقامت طولانی وی در سطوح بالای دولتی این امر پذیرفته نیست. بر همین اساس، این پرونده به دیگر پرونده های رسوایی خانواده نتانیاهو اضافه شد و دولت نتانیاهو را با چالش جدیدی روبرو کرده است.

همچنین پلیس تلاویو هم بطور جداگانه چندین ساعت از شخص نتانیاهو به عنوان بخشی از تحقیقات جداگانه در ارتباط با اتهام فساد مالی سوال هایی را پرسید. این اتهامات شامل پرداخت مبالغی به شرکت مخابرات Bezel برای نفوذ در رسانه و دریافت هدایایی از بانکداران بسیار ثروتمند در قبال انجام کارهایی برای آنها است.


بر پایه این گزارش، اگر سارا نتانیاهو گناهکار شناخته شود، محکومیت او می تواند تا ۵ سال باشد؛ اما بسیاری بر این باور هستند که فقط توبیخ فضایی خواهد شد.  




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر