17 مهر 1397 - 08:46

دلیل توقف کالاها در گمرک/ ۹۰ درصد ورودی‌ها ۳ روزه ترخیص می شوند

مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک کشور گفت: ۹۰ درصد کالاهایی که وارد گمرک می شوند کمتر از سه روز ترخیص می شوند.
کد خبر : ۹۲۳۷۵
گمرک

به گزارش ایبِنا، علی معقولی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: اکنون حدود ۱۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در گمرک باقی مانده که آن نیز در حال ترخیص است. بیشتر گوشی تلفن های همراه وارداتی به دلیل قیمت گذاری در انبارها مانده اند.


معقولی افزود: گفته می شود ۲۰۰ کانتینر تجهیزات رایانه ای به دلیل اختلاف ارزش گذاری در گمرک مانده اما چند برابر این میزان در این مدت از گمرک خارج شده است. وی گفت: از ۲۲ فروردین امسال دولت مصوب کرد ثبت سفارش فقط از طریق بانکی انجام شود و همه کالاهای وارداتی پیش از این تاریخ، اجازه ترخیص داشتند.


وی درباره ارزش گذاری کالاهای وارداتی در گمرک افزود: پیش از اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، واردکنندگان خواهان ارزش گذاری کمتر کالا در گمرک بودند اما پس از آن با درخواست های مکرر افزایش قیمت گذاری کالاها روبرو شدیم.


وی گفت: در گمرک ارزش گذاری واقعی انجام می شود و کالایی به دلیل ارزش گذاری در گمرک متوقف نشده چرا که صاحب کالا می تواند کالا را از گمرک ترخیص و بعدا به پرونده اختلاف در  ارزشگذاری رسیدگی شود.


معقولی اضافه کرد: روزانه بیش از ۴ هزار اظهار در گمرک داریم و فقط دو درصد توقیف کالا در گمرک بیش از معمول است. وی افزود: ۹۰ درصد کالاهایی که وارد گمرک می شوند کمتر از سه روز ترخیص می شوند.


وی با بیان اینکه ممکن است برخی کالاها برای قیمت گذاری به دقت بیشتری نیاز داشته باشند گفت: نباید توقیف کالاها در گمرک به دلایل دیگر را به مسائل گمرکی ربط دهیم زیرا گمرک تابع بخشنامه های دیگر دستگاه هاست.


وی اضافه کرد: اگر کالاهایی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد شده اند و در گمرک باقی مانده اند، کد رهگیری و کارهای دیگر را انجام داده باشند گمرک پاسخگو است اما دلایل دیگر توقیف را باید از دستگاه های دیگر پیگیری کرد. معقولی گفت: بیشتر کالاهایی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد شده و در گمرک توقیف اند به دلیل نگرفتن کد رهگیری و مسئله ای بین وارد کننده و بانک هاست.


برچسب ها: گمرک ترخیص کالا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر