با انتشار اطلاعیه در کدال مشخص شد:

شفاف سازی نوسان قیمت سهام بیمه کوثر

بیمه کوثر با انتشار یک اطلاعیه رسمی شفاف سازی در سامانه کدال آخرین وضعیت سهام خود را تشریح کرد.
کد خبر : ۹۲۳۸۱
بیمه کوثر

به گزارش ایبِنا، در نامه شفاف سازی این شرکت بیمه ای آمده است که بر اساس ماده ۱۲ مکرر یک دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس از تاریخ گزارشگری قبلی «صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۳، ۶، ۹ و ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۹۷» تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است.


به همین دلیل به نظر می رسد نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای اخیر ناشی از عرضه وتقاضای بازار و توجه سهامداران به صنعت بیمه است. همچنین در این نامه که در کدال منتشر شده در خصوص تسعیر اقلام دارایی ها و بدهی های ارزی به استحضار می رساند عملکرد سال ۹۶ براساس نظر بازرس قانونی و کمیته فنی سازمان حسابرسی ۱۰ اردیبهشت ماه ۹۷ دارایی ها و بدهی های ارزی به نرخ مرجع بانک مرکزی در تاریخ تهیه صورت های مالی انجام شده است.


لازم به ذکر است در صورت تغییر نرخ ارز طبق نظر بازرس قانونی و کمیته فنی سازمان حسابرسی با توجه به موجودی دارایی ها و بدهی های ارزی منجر به تاثیر با اهمیتی در سود و زیان صورتهای مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۷ نخواهد شد.


در ادامه این اطلاعیه آمده، بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.


آخرین اطلاعات مالی


این گزارش می افزاید: بر اساس اطلاعات تارنمای TSETMC در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت بیمه کوثر که با نماد «کوثر» در بازار دوم فرابورس فعال است در وضعیت «مجاز» قرار دارد و هیچ گونه محدودیتی برای داد و ستد به روی سهام این شرکت وجود ندارد.


همچنین آخرین وضعیت سهام این شرکت نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت ۸.۶۱ مرتبه و «EPS» آن به میزان ۲۷۴ ریال در صورت های مالی درج شده است. افزون بر این، میزان سهام شناور آزاد بیمه کوثر در بازار سهام در این سامانه اطلاعاتی درج نشده است.


سهام شناور آزاد چیست ؟


گفتنی است، سهام شناور آزاد، «Free float» بخشی از سهام یک شرکت سهامی اطلاق می شود، که دارندگان آن آماده عرضه و فروش آن بخش از سهام می‌باشند و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک قابل معامله باشند و مالکان سهام شناور آزاد قصد ندارند با حفظ آن در مدیریت شرکت مشارکت نمایند.


از سویی دیگر، برای محاسبه سهام شناور آزاد باید ترکیب سهامداران، بررسی و سهامداران راهبردی را مشخص کرد در عین حال سهامدار راهبردی، سهامدارانی هستند که در کوتاه مدت، قصد واگذاری سهام خود را نداشته و معمولاً می‌خواهند برای اعمال مدیریت خود، این سهام را حفظ کنند و این فرض در محاسبه سهام شناور آزاد تعداد سهام متعلق به دارندگان سهام راهبردی از تعداد کل سهام موجود کسر می‌شود.


سهامداران عمده


بر اساس گزارش ایبِنا، ۵ سهامدار عمده بیمه کوثر، شامل «موسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح با ۱۹.۷۷۰ درصد، صندوق بیمه عمر پرسنل آجا با ۱۴.۷۱۰ درصد، صندوق بیمه عمر پرسنل سپاه با ۱۴.۷۱۰ درصد، صندوق بیمه عمر پرسنل ناجا با ۱۴.۷۱۰ درصد و خدمات بیمه ای سهند مشاور با ۹.۷۹۰ درصد» است.


سابقه معاملاتی بیمه کوثر



تغییر وضعیت نماد



تحرک معاملات سهامداران حقوقی و حقیقی



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر