18 مهر 1397 - 15:59

تمدید بخشودگی جرائم وام‌های کشاورزان خسارت دیده تا پایان سال

رییس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: بخشودگی سود و کارمزد و جرائم وام های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه و امهال اصل وام آنان تا پایان سال تمدید شد.
کد خبر : ۹۲۴۸۰
باغات

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، غلامرضا کاتب با اشاره جلسه فراکسیون تولید و اشتغال اظهار داشت: این نشست با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی برگزاری شد، موضوع بخشودگی سود و کارمزد و جرائم وام های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه و امهال اصل وام آنان مورد بررسی قرار گرفت.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طبق بند خ ذیل تبصره ماده ۳۳ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به مدت سه سال موضوع بخشودگی سود و کارمزد و جرائم وام های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه و امهال اصل وام آنان پیش بینی شده است.


نماینده مردم گرمسار در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: با پیگیری وزیر مهلت اعلام شده از سوی بانک مرکزی به بانک های عامل تا پایان سال ۱۳۹۷ تمدید و همچنین مقرر شد از محل ۴۵ درصد سهم کشاورزی از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به دام های سنگین اصیل و دام های سبک پربازده سهم بیشتری اختصاص یابد.


وی ادامه داد: همچنین  کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی مکلف شدند تا نسبت به تهیه نقشه توسعه صادرات جهت برنامه ریزی بهتر در این خصوص اقدام عاجل به عمل آورند. با توجه به نوسانات قیمت ارز و به جهت افزایش سهم دولت در پرداخت هزینه اجرای آبیاری تحت فشار مقرر شد پیگیری لازم در خصوص افزایش ارز به قیمت نیمایی توسط دولت صورت پذیرد.


افزایش اعتبار بودجه سنواتی در ردیف مرمت


کاتب درادامه با اشاره به کاهش نزولات جوی و خشکسالی پی در پی در سالهای اخیر و ضرورت احیاء قنوات، عنوان کرد: دراین زمینه مقرر شد تا نمایندگان نسبت به افزایش اعتبار بودجه سنواتی در ردیف مرمت و احیاء قنوات اقدام لازم را به عمل آورند.


این نماینده مجلس تاکید کرد: بسته بندی یکی از ارکان اصلی در خصوص صادرات محصولات کشاورزی  است از این روی مقرر شد تا وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص پیگیری لازم را به عمل آورد.


افزایش سهم صندوق بیمه کشاورزی در بودجه سال آتی


وی عنوان کرد:  مقرر شد تا به میزانی که جهاد کشاورزی با اصلاح روش کاشت نسبت به افزایش تولید و کاهش واردات صرفه جویی می کند حداقل ۱۰ درصد ارزش ریالی مبلغ صرفه جویی شده جهت انجام امور زیر ساخت های کشاورزی به وزارت متبوع اختصاص یابد.


رییس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سهم صندوق بیمه کشاورزی در بودجه سال آتی جهت محصولات کشاورزی و باغی که در اثر حوادث غیر مترقبه آسیب می بیند از سوی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی پیش بینی می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر