18 مهر 1397 - 16:12
پورابراهیمی اعلام کرد؛

نتایج نشست نمایندگان با صرافان/ تصمیمات جدید در راه است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تشریح نتایج نشست نمایندگان با کانون صرافان،افزود:تا دو هفته آینده نتایج مصوبات،هماهنگی و تغییر بخشنامه‌های دولت در ارتباط با بهبود و ارتقاء توانمندی صرافی‌ها اعلام می‌شود.
کد خبر : ۹۲۴۸۲
گزارش تصویری ازدحام در بازار ارز

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی درباره نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با کانون صرافان کشور، گفت: با توجه به تغییر سیاست‌های ارزی در چند ماه گذشته و شرایط خاص مراودات ارزی، صرافی‌ها نقش مهمی در مبادلات ارزی دارند، بنابراین جهت بررسی مشکلات، مسائل و دغدغه ها و انتظارات که از حوزه فعالیت ها صرافی ها وجود دارد جلسه امروز برگزار شد.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مباحث بسیار مهم و جامع در جلسه مطرح شد، به نظر می‌رسد برای آن که از ظرفیت این مجموعه صرافی‌ها استفاده شود باید مسائل مربوط به صرافی ها پیگیری شود و بانک مرکزی اقداماتی در رابطه با آن ها انجام دهد.


لزوم استفاده از ظرفیت های جدید در حوزه ارزی


نماینده کرمان و راور در مجلس افزود: با توجه به محدودیت هایی که کشورهای خاص در ارتباط با انجام فعالیت صرافی ها به وجود آورده اند استفاده از ظرفیت های جدید در حوزه ارزی امروز در جلسه کمیسیون اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. موضوعات مرتبط با بخشنامه های بانک مرکزی که برخی محدودیت ها در عملکرد صرافی ها ایجاد کرده که باید اصلاح شود مورد بررسی قرار بگیرد.


پورابراهیمی ادامه داد:افزایش اختیارات به جهت انجام ماموریت ها به ویژه در حوزه حوالجات ارزی و در بخش اسکناس مطرح و بررسی شد، مشکلات مالیاتی صنف صرافی ها که در عملکرد آن ها موثر است نیز مورد بررسی قرار گرفت.تمامی موارد مذکور برای ساماندهی بازار ارز با استفاده از ظرفیت صرافی‌ها بود.


وی با بیان اینکه نشست بعدی با کانون صرافی ها با حضور مسئولان وزارت و بانک مرکزی برگزار می شود، گفت: مقرر شد برنامه پیشنهادی و گزارش تخصصی کانون صرافان به کمیسیون ارائه شود.از بانک مرکزی انتظار داریم به دلیل جایگاه کانون صرافان این ساختار را به رسمیت بشناسد و نقش هماهنگ کننده ایفا کند.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: گزارش جامع کانون صرافان و کمیته ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس در حال جمع بندی است که این موضوع کمک می کند تا از ظرفیت صرافی ها بیشتر استفاده شود تا دو هفته آینده نتایج مصوبات، هماهنگی و اقدامات و تغییر بخشنامه های دولت در ارتباط با بهبود و ارتقاء توانمندی صرافی ها به مردم ارائه می‌شود.


برچسب ها: صرافی بازار ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر