تعهد اعضای صندوق بین‌المللی پول به عدم دستکاری ارزی

اعضای صندوق بین المللی پول اعلام کردند که متعهد به عدم دستکاری ارزهای خود به عنوان ابزاری در جنگ تجاری هستند.
کد خبر : ۹۲۵۴۲
صندوق بین المللی پول

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، صندوق بین المللی پول امروز اعلام کرد که اعضای آن متعهد به پرهیز از اقدامات مرتبط با کاهش ارزش پول خود در راستای رقابتی کردن آن هستند؛ ضمن اینکه در مورد بالا گرفتن تنش های اقتصادی و افزایش هزینه های وام دهی که تهدیدی برای ضربه زدن به رشد اقتصاد جهانی است، گفتگوهای اقتصادی باید پیشرفت کند.


این اظهار نظر صندوق بین المللی پول زمانی مطرح شد که چند روز پیش «استیو مانچینی» وزیر خزانه داری آمریکا نسبت به دستکاری یوآن در مقابل دلار ابراز نگرانی کرده بود؛ اقدامی که به نفع صادرات کالاهای چینی برای جبران تعرفه های آمریکا است.


همچنین اعضای صندوق بین المللی پول در مورد راه های مذاکره برای ارتقاء سازمان تجارت جهانی که بهتر است مناقشات تجاری مورد بحث قرار گیرد، موافقت کردند. کمیته مالی و پولی بین الملل در بیانیه ای اعلام کرد که تجارت آزاد، منصفانه، سرمایه گذاری و تجارت خدمات موتورهای کلیدی برای رشد و اشتغالزایی است و از کاهش ارز برای رقابتی شدن آن و هدف قرار دادن نرخ ارز بمنظور اهداف رقابتی اجتناب خواهیم کرد.


بر همین اساس، ترس از بالاگرفتن تنش های اقتصاد جهانی و افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند به رشد اقتصادی آسیب بزند که در چند روز اخیر بازارهای جهانی را گل آلود کرده و هشدار افزایش ریسک ها را توسط رهبران مالی به صدا در آورده است. بر پایه این گزارش، برخی از ریسک های تشخیص داده شده در ارتباط با تهدید تعرفه ها به وقوع پیوسته و بهبود نامتوازن است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر