کاهش ۷۲ واحدی آیفکس

در پایان معاملات روز جاری آیفکس شاخص فرابورس با ۷۲ واحد افت به ۱۹۴۰ واحد رسید.
کد خبر : ۹۲۵۷۶
99

به گزارش ایبِنا، نخستین روز کاری هفته چهارم مهرماه در فرابورس با دادوستد بیش از ۶۳۵ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۳ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال پایان یافت که یک‌سوم از این حجم و ارزش دادوستدی در بازارهای اول و دوم مبادله شد.


بر اساس این گزارش، امروز شنبه ۲۱ مهرماه ۹۷ معامله‌گران سهام به ترتیب ۲۵۰ میلیون سهم را در بازارهای اول و دوم فرابورس دست به دست کردند که جابه‌جایی این حجم از دادوستدها ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریالی را به ثبت رساند و بدین ترتیب حدود یک‌سوم از حجم و ارزش مبادلات کل فرابورس به بازارهای اول و دوم اختصاص یافت.


بازار پایه نیز میزبان نقل‌وانتقال ۳۳۶ میلیون سهم به ارزش ۷۵۳ میلیارد ریال بود که تابلو «پایه ب» بیشترین حجم و ارزش دادوستدی را در بازار پایه در اختیار گرفت.


درج شرکت مهندسی و ساختمانی صنایع نفت


شرکت مهندسی و ساختمانی صنایع نفت با نماد «شساخت» از هجدهم مهرماه سال جاری به عنوان دویست و سی‌امین نماد معاملاتی در تابلو ج بازار پایه درج شد.


موضوع فعالیت این شرکت با سرمایه بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی، انجام و ارائه خدمات به صورت پیمانکاری عمومی، مدیریت پیمان و انجام کلیه فعالیت‌ها و عملیات مهندسی طراحی و اجرایی مربوط به پروژه‌های صنایع نفت و صنایع دیگر شامل صنایع شیمیایی، فولاد، معدن، انرژی و ... است.


در آخرین روز کاری سومین هفته مبادلاتی مهرماه شاهد درج این شرکت در بازار پایه فرابورس و در گروه استخراج نفت، گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف بودیم.


معاملات اوراق بدهی


از سوی دیگر معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه در مجموع به دادوستد ۳۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی انجامید که تمامی این مبادلات در ۹ هزار و ۴۵۲ نوبت دادوستدی صورت گرفت.


تحرک نمادها


رصد نمادهای فرابورسی نشان می‌دهد که نمادهای «ذوب» پربیننده‌ترین نماد روز جاری بوده‌ است و بعد از آن نماد «تاپکیش» بیشترین توجه را از سوی معامله‌گران به خود جلب کرد. نماد تاپکیش در عین حال که با برترین تقاضا از سوی فعالان بازار مواجه شد، عنوان بیشترین افزایش قیمت را نیز به خود اختصاص داد. این در حالی است که نمادهای «سمگا» و «قشیر» با بیشترین افت قیمتی روبه‌رو شدند.


در صدر جدول تاثیر در شاخص نیز نام نماد «مارون» به چشم‌ می‌خورد که ۱۹ واحد اثر منفی بر آیفکس گذاشته است. نمادهای «ذوب» و «میدکو» نیز در مجموع ۱۸ واحد در افت ۷۲ واحدی این نماگر اثرگذار بوده‌اند و در نهایت شاخص کل فرابورس در نخستین روز کاری هفته در ارتفاع یک هزار و ۹۴۰ واحدی ایستاد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر