اقتصاد آمریکا در آستانه رکود قرار دارد

مدیر عامل شرکت «سرمایه پسفیک یورو» نسبت به رکود پیش رو در ایالات متحده هشدار داد.
کد خبر : ۹۲۵۹۷
کنگره آمریکا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از فاکس نیوز، پیتر شیف، مدیر عامل شرکت سرمایه پسفیک یورو گفت: وال استریت و اقتصاد آمریکا در آستانه رکود اقتصادی قرار دارد. وی نسبت به این موضوع بعداز کاهش قابل توجه سهام در بورس آمریکا در هفته گذشته هشدار داد.



وی گفت: این حباب فقط در بورس نیست بلکه در تمام اقتصاد آمریکا وجود دارد. وی رکود اقتصادی را برای آمریکا به دنبال افزایش قیمت مصرف کنند (تورم) که بسیار دردناک تر از «رکود بزرگ» سال ۲۰۰۹-۲۰۰۷ میلادی خواهد بود را پیش بینی کرد.


پیتر شیف افزود: فکر می کنم وقتی آمریکایی ها مشاغل خود را از دست دهند، شاهد آن خواهند بود که هزینه زندگی به طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت و این موضوع رکورد را به طرز خاصی دردناک خواهد کرد.


بر همین اساس، بازارهای سهام آمریکا در روز چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته به دلیل کاهش قابل توجه سهام در بخش فناوری روند نزولی به خود گرفت و از طرفی هم افزایش نرخ بهره، سرمایه گذاران را نسبت به خروج سرمایه از سهام های پُر ریسک وا داشته است.


همچنین شاخص داو جونز و اس اند پی ۵۰۰ به همراه نزدک با روند کاهشی بی سابقه ای روبرو شدند. البته دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا سیاست بانک مرکزی این کشور را به دلیل تداوم افزایش نرخ بهره به شدت مورد انتقاد قرار داده است.


بر پایه این گزارش، شیف بر این باور است که فدرال رزرو برای یک دوره طولانی مدت است که به صورت غیر منطقی عمل می کند؛ مسئله ای که برای فدرال رزور غیر عقلایی است به این موضوع بر می گردد که فدرال رزرو بر این باور است می تواند نرخ بهره را بدون ترکاندن حباب آن افزایش دهد.


شیف خاطر نشان شد که تمام بازارهایی که کم رونق هستند شروع به از دست دادن بخشی از سود خود می کنند. فکر می کنم این حباب بزرگتر از حبابی است که در سال ۲۰۰۸ میلادی نمایان شدن و بحران پیش رو بزرگتر خواهد بود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر