22 مهر 1397 - 11:21
با تفاهم نامه بانک مهر ایران و دانشگاه علامه؛

پرداخت وام ۲۰ میلیون ریالی به دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی

بانک قرض الحسنه مهر ایران و دانشگاه علامه طباطبایی تفاهم نامه منعقد کردند که بر این اساس به دانشجویان نیازمند ۲۰ میلیون ریال وام داده می شود.
کد خبر : ۹۲۶۰۸
99

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در راستای مسئولیت اجتماعی در حوزه آموزش، مراسم انعقاد تفاهم نامه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه شهریه و کمک های بلاعوض به دانشجویان با رویکرد حمایت از تحصیل، میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.


براساس این تفاهمنامه بانک قرض الحسنه مهر ایران متعهد است، تعهدات پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با اعتبار ده میلیارد ریال و حداکثر به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به دانشجویان نیازمند با معرفی دانشگاه پس از اخذ وثایق و تضامین مورد تایید بانک از دانشجویان معرفی شده را در چارچوب قراردادهای منعقده که متعاقبا به امضای طرفین خواهد رسید،‌ دنبال کند.


همچنین پرداخت کمک بلاعوض با اعتبار یک میلیارد ریال به دانشجویان نیازمند با معرفی دانشگاه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بانک براساس مجوزها، قوانین و مقررات بانک و تعهد بانک در خصوص افتتاح باجه (موقت یا دائم) در پردیس مرکزی براساس ضوابط و مقررات بانک، با توجه به درخواست دانشگاه و موافقت بانک مرکزی، در راستای ارائه خدمات مطلوب بانکی به دانشگاه است. آخرین بند این تعهدنامه نیز درباره تامین بستر و زیر ساخت های لازم جهت ارائه کلیه خدمات بانکداری الکترونیک براساس نیاز دانشگاه است.


مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در این مراسم اظهار داشت: رسالت بانک قرض الحسنه مهر ایران، اجرای قرض الحسنه به معنای واقعی است و سهامداران نیز از  بانک انتظار سود ندارد و تنها مطالبه تسهیلات دارند.


وی افزود: مجموعه بانک در راستای مسئولیت های اجتماعی تفاهمنامه هایی با صندوق رفاه دانشجویان برای پوشش شهریه دانشجویان،صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم پزشکی داشته است.


مرتضی اکبری ادامه داد: تسهیلات پرداختی بانک با کارمزد پایین و قرض الحسنه است به همین دلیل تقاضا زیاد است که مستلزم افزایش منابع و تعداد تسهیلات است. برهمین اساس اگر سازمان ها و نهادها منابع خود را در بانک متمرکز کنند و چرخش داشته باشد، می‌تواند کمک شایانی به رشد توان تسهیلات دهی بانک داشته باشد.


اکبری ادامه داد: در شرایط فعلی کشور بانک قرض الحسنه توانست از نظر تعداد و رقم تسهیلات پرداختی، کارنامه قابل توجهی داشته باشد. وی با اشاره به اینکه البته منابع بانک طبق انتظار رشد نداشت، گفت: اما ما به تمامی تعهدات خود عمل کرده و طی ۶ ماه حدود ۵۶۰ هزار فقره تسهیلات به رقم ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز در دانشگاه علامه طباطبایی در دوحوزه کمک های بلاعوض به دانشجویان بی بضاعت و کم بضاعت آغاز شده و اقدام دیگر پرداخت تسهیلات به کارکنان، هیات علمی و دانشجویان است.


اکبری ادامه داد: محدودیت دانشگاه های دولتی این است که باید منابع خود را در اختیار بانک های دولتی قرار دهند و از آنجایی که بیش از ۵۰ درصد سهام ما دولتی است میتوانیم در این حوزه نیز ورود کنیم. وی ادامه داد: بانک های کشور توان تسهیلات دهی ضعیفی دارند اما این روند در بانک قرض الحسنه مهر ایران طبق روال پیش می رود و تسهیلات پرداخت می شود.


حمایت از قشر دانشگاهی با همکاری سیستم بانکی


حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این مراسم، گفت: در اکثر کشورها و دانشگاه های دنیا اقدامات رفاهی دانشجویان و کارکنان و اساتید جزو شرح وظایف دانشگاه نیست و موسسات مشخصی برای تامین زمینه های لازم برای رفاه دانشجویان، اساتید و کارمندان اقدام می کنند.


وی افزود: اما در ایران تمامی این موارد بر عهده دانشگاه است البته این موضوع به نظر من اقدام مثبتی است و گویای این است که مسئولیت اجتماعی در دانشگاه های ایران نسبت به سایر دانشگاه ها قوی تر است و نگاه به دانشجو، کمک به فرهیختگی به جامعه است.


سلیمی افزود: برای ما نکته مثبتی است که سیستم بانکی دغدغه کمک و افزایش رفاه دانشجویان، اساتید و کارمندان را دارند. رییس دانشگاه علامه طباطبائی افزود: در شرایطی که دارندگان منابع مالی، دغدغه کمک به قشر دانشگاهی را داشته باشند به طور حتم ناشی از یک فرهیختگی است که در سطح جامعه نیز متبلور خواهد شد.


وی در پایان گفت: براساس تفاهمنامه از این پس قشر وسیعی از دانشجویان تحت حمایت و پشتیبانی بانک قرار می گیرند و از کارمندان نیز که در شرایط مالی فعلی با مشکلاتی مواجه هستند، حمایت خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر