23 مهر 1397 - 08:30

هیات دولت برنامه حمایتی از خانوارهای کم درآمد را بررسی کرد

آثار و پیامدهای هر یک از جنبه‌های بسته حمایتی دولت در نشست دیروز هیات وزیران به ریاست رییس جمهور بررسی شد.
کد خبر : ۹۲۶۳۴
هیات دولت

به گزارش ایبِنا، در جلسه دیروز هیات دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس جمهوری برگزار شد، منابع و مصارف برنامه حمایتی دولت از خانوارهای کم درآمد و نحوه تامین منابع مورد نیاز و کیفیت بسته حمایتی و افراد و خانوارهایی که باید مورد حمایت قرار بگیرند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در این جلسه همچنین اعضای دولت به بررسی آثار و پیامدهای هر یک از جنبه های بسته حمایتی دولت پرداختند و ادامه مباحث به جلسه آینده موکول شد. هیات وزیران همچنین با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در برخی از مناطق کشور موافقت کرد.


بر این اساس، مبلغ یکصد میلیارد ریال اعتبار به منظور برنامه ریزی های صورت گرفته جهت تامین هزینه های اضطراری و ضروری ناشی از مخاطرات طبیعی در کشور، به سازمان مدیریت بحران کشور اختصاص یافت.


اختصاص مبلغ ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار برای جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسکونی و تاسیسات زیربنایی خسارت دیده ناشی از زلزله مورخ ۱۳۹۷.۰۴.۲۶ در شهرستان جاجرم واقع در استان خراسان شمالی، از دیگر موارد مصوب هیات وزیران بود. اعتبار یاد شده شامل کمک بلاعوض معیشتی برای ۳۸۰ واحد آسیب دیده از زلزله به ازای هر واحد مبلغ ۲۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض تعمیری جهت ۸۵ واحد مسکونی روستایی آسیب دیده به ازای هر واحد ۲۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت بازسازی ۲۹۵ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد ۵۰ میلیون ریال است.


همچنین با تصویب دولت، مبلغ ۱۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری به آسیب دیدگان ناشی از زلزله در استان مذکور برای بازسازی واحدهای مسکونی اختصاص یافت. این تسهیلات در جهت بازسازی ۲۹۵ واحد مسکونی روستایی خسارت دیده به ازای هر واحد تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال، تعمیر تعداد ۸۵ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۱۲۰ میلیون ریال و تامین لوازم معیشتی تعداد ۲۹۵ واحد مسکونی به ازای هر واحد تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود.


هیات وزیران در ادامه، با امهال اصل تسهیلات اخذ شده تا ۱۵ مهرماه ۱۳۹۷ خسارت دیدگان ناشی از سیل اخیر در استان ­های مازندران و گیلان به مدت دو سال موافقت کرد. دولت همچنین مبلغ ۵ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال برای تامین بار مالی ناشی از امهال تسهیلات دریافتی واحد مرغداری شرکت تعاونی (۲۳۱۷) سپید مرغ آریا واقع در شهرستان ملکشاهی استان ایلام از بانک کشاورزی به دلیل بارش برف سنگین و طوفان اختصاص داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر