ارزش معاملات فرابورس ۵۰ درصد افزایش یافت

ارزش معاملات فرابورس در پایان روز جاری بیش از ۵۰ درصد افزایش را تجربه کرد.
کد خبر : ۹۲۶۷۲
فرابورس

به گزارش ایبِنا، در میانه این هفته کاری در فرابورس یک میلیارد و ۲۰۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۹ هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که به معنی رشد بیش از ۵۰ درصدی ارزش معاملات نسبت به روز گذشته بود.


بر اساس این گزارش، امروز دوشنبه ۲۳ مهرماه ۹۷ شاخص کل فرابورس ضمن ارتقای ۶۷ پله‌ای (رشد ۳.۵ درصدی) و قرار گرفتن آن در ارتفاع ۱۹۹۵ واحدی به روند نزولی چند روز گذشته این نماگر خاتمه داد تا بار دیگر معامله‌گران شاهد سبزپوشی بازارهای سهام فرابورس باشند.


از سویی دیگر، در صعود ۶۷ واحدی امروز آیفکس دو نماد پتروشیمی «زاگرس» و «مارون» بیش از سایر نمادها نقش مثبت ایفا کردند و پس از آنها نمادهای «میدکو» و «ذوب» با تاثیر مثبت حداکثر ۹ واحدی قرار دارند.


همچنین نماد «ریشمک» امروز بیشترین افزایش و نماد «کتوکا» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد و نمادهای «ذوب» و «تاپکیش» در زمره پُربازدیدن‌ترین‌ها قرار گرفتند.


جابه‌جایی ۶۰۶ میلیون سهم


نگاهی به معاملات سهام در بازارهای فرابورس بیانگر جابه‌جایی ۶۰۶ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم است که در این میان نماد «ذوب» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.


همچنین عرضه اولیه ۳۵ میلیون سهم از مجموع سهام شرکت داروسازی آوه سینا در نماد «داوه» در بازار دوم فرابورس و کشف قیمت ۳۳۰۰ ریالی آن انجام شد. به‌ علاوه، ۵۴۸ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال در سه تابلو بازار پایه معامله شد.


بازار ابزارهای نوین مالی


از طرف دیگر، در روزی که گذشت معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی (شامل معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و ETF) با خرید و فروش ۵۵ میلیون ورقه به ارزش ۵ هزار و ۸۱۸ میلیارد ریال به پایان رسید.


در این بازار در روز جاری شاهد آغاز معاملات ثانویه واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل معامله صندوق سرمایه‌گذاری اندیشه ورزان صباتامین در نماد «اوصتا» بودیم که بیش از ۳ میلیون ورقه از این اوراق در قیمت ۱۰ هزار و ۳۹۳ ریال معامله شد.


عرضه اسناد خزانه اسلامی


از جمله رویدادهای آتی فرابورس می‌توان به عرضه اسناد خزانه اسلامی در نمادهای «اخزا۷۰۸» با تاریخ سررسید ۲۳ مهر ۹۸ و «اخزا۷۰۹۱» که در تاریخ ۱۳ مردادماه ۹۹ سررسید می‌شود در معاملات روز سه‌شنبه هفته جاری در بازار ابزارهای نوین مالی اشاره کرد.


همچنین در این بازار ۴۰ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۱۲۹ ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۷۰۳» با تاریخ سررسید ۲۱ مهرماه ۹۹ برای اولین بار در روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه عرضه می‌شود. این سری از اسناد خزانه اسلامی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت در تاریخ ۲۱ خرداد سال جاری منتشر شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها