27 مهر 1397 - 09:50

تامین مالی استارتاپ‌ها کلید خورد

مدیر اداره کل تحقیقات و برنامه‌ریزی بانک ملی با اشاره به اجرای طرح ملی فاند، هدف اصلی آن را تامین مالی شرکت‌های نوآور دانست و گفت: با هدایت سرمایه‌گذاران به این بخش زمینه اشتغال و توسعه فراهم می شود.
کد خبر : ۹۲۶۷۹
استارتاپ

بهرام واقفی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا اظهار داشت: پروژه ملی فاند یک پروژه تأمین مالی جمعی به‌منظور تأمین مالی شرکت‌های استارتاپی است که بخش دیگر این طرح به امور خیریه و فعالیت‌های عام‌المنفعه و غیرانتفاعی همانند آب‌رسانی به زائرین اربعین اختصاص‌یافته است.


وی هدف اصلی درراه اندازی پروژه ملی فاند را جمع‌آوری وجوه برای تأمین مالی شرکت‌های نوآور و استارتاپی ذکر کرد و گفت: با هدایت سرمایه‌گذاران به این بخش، زمینه اشتغال پایدار و به‌تبع رشد اقتصادی در کشور فراهم می‌شود.


وی تصریح کرد: کارمزدی نیز که از این مسیر عاید بانک می‌شود، صرف امور خیریه و عام‌المنفعه خواهد شد.


وی با اشاره به ایجاد مرکز نوآوری بانک ملی برای حمایت از شرکت‌های استارتاپی، گفت: بانک ملی با بررسی ایده‌های نوآورانه‌ای که از سوی شرکت‌های استارتاپی در این مرکز ارائه می‌شود، آن دسته از ایده‌های که قابلیت سرمایه‌گذاری دارد را شناسایی و برای تأمین مالی جمعی به ملی فاند معرفی می‌کند.


مدیر اداره کل تحقیقات و برنامه‌ریزی بانک ملی افزود: همچنین نیازهای بانک در بخش‌های مختلف به شرکت‌های استارتاپی اعلام می‌شود تا این شرکت‌های با ارائه طرح‌های نوآورانه در این بخش‌ها راه‌حل و راهکار ارائه دهند.


واقفی یادآور شد: به‌عنوان‌مثال در بخش صندوق‌های وام‌دهی خانوادگی اگر شرکت‌های استارتاپی بتوانند ایده‌های نوآور و کاربردی برای انتقال این فرآیند به بانک را ارائه کنند، ایده آن‌ها در پروژه ملی فاند برای اجرا تأمین مالی معرفی می‌شود.


وی افزود: همچنین ارائه راهکاری از سوی شرکت‌های نوآور برای وصول مطالبات بانکی به‌منظور کاهش حجم آن، یکی دیگر از نیازمندی های بانک است که از ایده‌های کارآمد در این بخش حمایت و با طرح ملی فاند برای تأمین مالی آن اقدام می‌شود.


وی در پاسخ به این پرسش که افرادی که در پروژه ملی فاند به‌منظور تأمین مالی شرکت‌های استارتاپی مشارکت می‌کنند با چه تضمینی از بازگشت سرمایه خود، مطمئن می‌شوند، گفت: در این طرح بعد از بررسی‌های صورت گرفته از سوی بانک در نهایت ایده‌های نوآورانه در ملی فاند به‌ منظور تأمین مالی معرفی می‌شوند و شرکت‌های استارتاپی با سرمایه‌گذاران لینک می‌شوند.


واقفی خاطرنشان کرد: در فاز اول بانک ملی قصد دارد با تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه، سرمایه‌گذاری‌ها به این بخش را در پروژه ملی محقق کند و بانک زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را برای اجرای این طرح‌ها برای شرکت‌های استارتاپی فراهم می‌کند.


وی عنوان کرد: این طرح به‌منظور تامین مالی شرکت‌های استارتاپی به‌طورقطع با پشتوانه بانک ملی مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر