24 مهر 1397 - 09:31

قاچاق روزانه دستکم ۱۰ میلیون لیتر بنزین

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: روزانه دستکم ۱۰ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود.
کد خبر : ۹۲۶۹۴
پمپ بنزین

به گزارش ایبِنا، علی ادیانی راد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما بیان داشت: تاکنون اعداد ۱۰، ۱۵ و ۲۰ میلیون لیتر برای قاچاق بنزین عنوان شده ولی باید گفت عدد دقیقی از این قاچاق نداریم و فقط می توانیم بگوییم کف رقم قاچاق بنزین­ روزانه ۱۰ میلیون لیتر است. وی ادامه داد: با احتساب دلار ۱۵ هزار تومانی می توان گفت؛ ­ ارزش ۱۰ میلیون لیتر قاچاق سوخت چیزی حدود روزانه ۱۵۰ میلیارد تومان است.


هندیان معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سوی دیگر استودیو گفت: تا سال ۹۲­ حجم قاچاق سوخت چیزی حدود ۷ یا ۸ میلیارد تومان بود، اما حد فاصل سال های ۹۲ تا ۹۶ این رقم به ۵۰۰ میلیون دلار تبدیل شد.


وی ادامه داد: طی ۳ ماه گذشته چیزی حدود یک میلیارد لیتر قاچاق داشته ایم یعنی روزانه حدود ۱۰ تا ۱۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق شده است. هندیان افزود: با وجود اینکه قاچاق در آنسوی مرز، گرانتر فروخته می شود اما متقاضی بیشتری هم برای خرید وجود دارد. برای مثال بنزین در ایران لیتری ۱۰۰۰ تومان و در ترکیه یک دلار و بیست و نه سنت است یعنی چیزی حدود ۱۴ هزار تومان، در کشورهای شرق هم در محدوده مرز حدود ۵ هزار تومان معامله می شود و داخل­ پاکستان بین ۷ تا ۸ هزار تومان خرید فروش می شود. هندیان در خصوص چگونگی قاچاق و حمل سوخت به دیگر کشورها هم گفت: لزوما قاچاق سوخت نیازمند تانکر نیست و بی شک چنین جرمی سازمان یافته است.


در ادامه این برنامه، ادیانی اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید و پخش سوخت توسط دولت انجام می پذیرد، پس مبداء مشخص است و باید از همه دستگاه های نظارتی جویا شد که سوخت با چه انحرافی به سمت قاچاق هدایت می شود.


برچسب ها: قاچاق بنزین
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر