24 مهر 1397 - 11:00
وزیر کشاورزی؛

نرخ خرید تضمینی گندم افزایش می‌یابد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نرخ خرید گندم امسال افزایش می‌یابد اما میزان افزایش باید در شورای اقتصاد تعیین شود.
کد خبر : ۹۲۷۰۷
گندم

به گزارش خبرنگار ایبنا، محمود حجتی در جمع خبرنگاران در مورد تامین نهاده‌های کشاورزی گفت: نهاده‌های مورد نیاز با تلاش‌هایی که کردیم تامین شده است، البته در رساندن کود به دلیل بحث کامیون‌داران با مشکلاتی مواجه شده‌ایم.


وی در مورد قیمت‌های خرید تضمینی نیز گفت: در مردادماه پیشنهادات خود را تقدیم دبیرخانه شورای اقتصاد کردیم و به صورت مرتب پیگیری می‌کنیم، متاسفانه هنوز این پیشنهاد با وجود تاکید معاون اول رییس جمهور در دستور کار قرار نگرفته که امیدواریم این کار سریع‌تر انجام شود و به جمع‌بندی در شورای اقتصاد برسیم.


وزیر جهاد کشاورزی در مورد روش خرید تضمینی گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم در مورد جو٬ ذرت و ... باید از طریق بورس عمل می‌شد که ما با آن موافق بودیم و با مصوبه دولت عمل کردیم که در مورد نوع و روش آن نیز تعیین تکلیف می شود.


حجتی در مورد افزایش کالاهای اساسی با وجود اختصاص ارز دولتی نیز گفت: افزایش قیمت به دلیل افزایش نرخ ارز  و افزایش قیمت در بازارهای جهانی است، افزایش قیمت کالاهایی مانند برنج خارج از روال نیست و در ستاد تنظیم بازار نیز بررسی شده و مطابق قیمت سازمان حمایت است.


وی در مورد ذخایر کالاهای اساسی نیز گفت همانطور که رئیس جمهور فرمودند هیچ نگرانی در مورد تامین کالاهای اساسی نداریم و در برخی کالاها مانند گندم و شکر تولید داخل به صورت کامل جوابگوی نیاز است و برخی اقلام که وارد می‌شوند که به جز روغن بقیه شامل نهاده‌ها می‌شود به اندازه کافی ذخیره شده و میزان کافی ارز پیش‌بینی شده است.


وزیر جهاد کشاورزی در مورد نرخ خرید تضمینی گندم نیز گفت: نرخ مطمئناً افزایش پیدا می‌کند اما باید منتظر تصویب شورای اقتصاد بود تا بتوان میزان افزایش را اعلام کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر