افزایش ارزش بازار سهام

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشد ۲۲۳۲ واحدی به ۱۸۲ هزار و ۸۳۴ واحد رسید و ارزش بازار سهام نیز با افزایش روبرو شد.
کد خبر : ۹۲۷۲۷
طرح

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می دهد که شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد مواجه شدند.


افزایش شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۲۳۲ واحد رشد معادل ۱.۲۴ درصد به ۱۸۲ هزار۸۳۴ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۶۵۲ واحد افزایش معادل ۱.۲۴ درصد به ۵۳ هزار ۴۳۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۸۸ واحد رشد معادل ۱.۰۱ درصد به ۲۹ هزار و ۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۰۳ واحد افزایش، معادل ۱.۰۱ درصد به ۲۰ هزار و ۴۹۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۱۳۸ واحد رشد، معادل ۱.۱۱ درصد به ۱۹۵ هزار و ۲۲۸ واحد، شاخص بازار اول با ۱۳۱۲ واحد افزایش معادل ۰.۹۶ درصد به ۱۳۷ هزار ۶۶۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۰۴۲ واحد صعود معادل ۱.۷۶ درصد، به ۳۴۹ هزار و ۸۶۲ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۵ نماد « تاپیکو با ۴۵۰ واحد، پارس با ۳۳۰ واحد، وبملت با ۳۰۰ واحد، فارس با ۲۶۷ واحد و فولاد با ۲۲۷ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت، و ۲ نماد «ومعادن با (۱۶۹) واحد و شپنا با (۱۵۷) واحد، افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


رشد شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۵۴۶۲ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۱۱۴ هزار و ۷۷۲ واحد، حمل و نقل با ۲۱۰ واحد افزایش معادل ۴.۶۸ درصد به ۴ هزار و ۷۱۱ واحد، محصولات کاغذ با ۶۳۷ واحد صعود معادل ۴.۶۱ درصد به ۱۴ هزار و ۴۵۶ واحد، سایر معادن با ۷۶۹ واحد رشد معادل ۴.۵۳ درصد به ۱۷ هزار و ۷۴۰ واحد، خودرو با ۷۹۵ واحد افزایش، معادل ۴.۱۳ درصد به ۲۰ هزار و ۵۵ واحد، فنی مهندسی با ۴۱ واحد افزایش معادل ۴.۰۸ درصد به یک هزار و ۵۱ واحد، اطلاعات و ارتباطات با ۸ واحد افزایش معادل ۳.۹۸ درصد به ۲۲۹ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «فاذر، دسبحان، شسپا، سفانو، دفارا، ختور و چفیبر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غمارگ، غپاک، کگاز، غمهرا، کهرام، دامین و لسرما» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


گردش نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «سیمان سپاهان، ایمن خودرو شرق، کشتیرانی ج. ا.ا، حفاری شمال و حق تقدم خرید سهام آن، سیمان فارس، سرمایه‌گذاری خوارزمی، خوراک دام پارس، سیمان لار سبزوار، فراورده‌های غذایی و قند تربت جام، ‌آینده سازان بهشت پارس، سرمایه‌گذاری کوه نور، فولاد هرمزگان جنوب و فراورده‌های نسوز پارس» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «صنایع آذرآب، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، مجتمع‌های گردشگری و امور رفاهی کارکنان پارس، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه گذاری مسکن زاینده‌روز، ‌شیشه و گاز» بازگشایی شدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲۴۵ هزار و ۲۴۷ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۸۲۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۹۷ هزار و ۹۹۵۲۴۲ میلیارد تومان رسید.


/کامبیز زاهدپور/


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر