لاگارد سفر خود را به عربستان لغو کرد/سایه سنگین خاشقجی بر ریاض

رییس صندوق بین المللی پول سفر خود را به عربستان برای شرکت در کنفرانس سرمایه گذاری آینده در ریاض لغو کرد.
کد خبر : ۹۲۷۵۷
لاگارد

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول سفر خود به خاورمیانه را به تعویق انداخت.   دیدار لاگارد از خاورمیانه شامل شرکت در کنفرانس «سرمایه گذاری آینده» که معروف به «داووس در صحرا» است و در عربستان سعودی برگزاری می شود، است. این کنفرانس بین بیست و سوم تا بیست و پنجم ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد.  


سخنگوی صندوق بین المللی پول اعلام کرد که پیش از این سفر کریستین لاگارد به خاورمیانه برنامه ریزی شده بود که در حال حاضر به تاخیر افتاده است؛ اما دلیل آن را بیان نکرد.


بر همین اساس، از زمان ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار واشنگتن پست در کنسولگری عربستان در آنکارا، موج لغو  سفر مقامات ارشد شرکت های سرمایه گذاری به عربستان افزایش پیدا کرده است.

ضمن اینکه رسانه های سی ان بی سی، فاینانشال تایمز، سی ان ان و نیویورک تایمز هم از شرکت در این کنفرانس به دلیل قتل جمال خاشقجی انصراف داده اند.

بر همین اساس، مقامات بانک جی پی مورگان چیس، مدیر عامل جامی دیمون، بلک راک، لاری فینک، بلک استون، استیفن شوآزمن، مسترکارت و اجی بانگو هم اعلام کرده اند که در این کنفرانس شرکت نخواهند کرد.

بر پایه این گزارش، لاگارد هفته گذشته در نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در اندونزی گفت: از ناپدید شدن و احتمالا کشته شدن خاشقجی وحشت زده است. وی گفت: باید امور صندوق بین المللی پول را در چهار گوشه جهان با بسیاری از دولت ها انجام دهم. وقتی از کشوری دیدار می کنم، همیشه افکار خودم را بیان می کنم، شما مرا می شناسید که این کار را انجام می دهم.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها