بازگشت نوسان به معاملات بورس

معاملات بورس روز جاری با نوسان همراه بود به طوری که شاخص با افت و خیز مواجه شد و در پایان آخرین روز کاری تالار شیشه ای، نماگر اصلی این بازار با افزایش اندک ۹۵ واحدی در کانال ۱۸۲ هزار واحدی قرار گرفت.
کد خبر : ۹۲۷۷۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که اکثر شاخص های تالار با افت همراه بوده است.


نوسان دسته جمعی شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۹۵ واحد افزایش معادل ۰.۰۵ درصد به ۱۸۲ هزار ۹۲۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۲۷ واحد رشد معادل ۰.۰۵ درصد به ۵۳ هزار ۴۶۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۳۲۱) واحد افت معادل (۱.۱۱) درصد به ۲۸ هزار و ۶۸۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲۲۷) واحد کاهش، معادل (۱.۱۱) درصد به ۲۰ هزار و ۲۶۴ واحد، شاخص آزاد شناور با (۷۹۰) واحد ریزش، معادل (۰.۴۰) درصد به ۱۹۴ هزار و ۴۳۷ واحد، شاخص بازار اول با (۱۲۹) واحد کاهش معادل (۰.۰۹) درصد به ۱۳۷ هزار و ۵۳۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۴۸ واحد رشد معادل ۰.۳۳ درصد، به ۳۵۱ هزار و ۱۱  واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز تنها نماد «فولاد با (۲۱۸) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی و ۶ نماد «تاپیکو با ۱۳۸ واحد، شبندر با ۱۲۹ واحد، مبین تبا ۱۱۰ واحد، رمپنا تبا ۱۰۹ واحد، اخابر تبا ۹۲ واحد و شبریز با ۸۹ واحد» رشد بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس بر جای گذاشتند اما به دلیل وزنه سنگین ریزش ها، این حمایت ها راه به جایی نبرد.


کاهش شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «فنی و مهندسی با ۴۰ واحد رشد معادل ۳.۸۸ درصد به یک هزار و ۹۲ واحد، اطلاعات و ارتباطات با ۸ واحد کاهش معادل ۳.۷۴ درصد به ۲۳۷ واحد، اداره بازارهای مالی با (۳) واحد افت معادل (۳.۷۱) درصد به ۱۰۲ واحد، ذغالسنگ با (۱۲۸) واحد کاهش معادل (۳.۸۳) درصد به ۳ هزار و ۲۲۱ واحد، انتشار و چاپ با (۱۲۸۸۶) واحد افت، معادل (۳.۹۷)  درصد به ۳۱۱ هزار و ۷۶۲ هزار واحد، وسایل ارتباطی با (۱۲۱) واحد کاهش معادل (۴.۸۱) درصد به ۲ هزار و ۴۰۷ واحد، انبوه سازی با (۶۰) واحد ریزش معادل (۶.۲۹) درصد به ۸۹۷ واحد» رسید.


کاهش و افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «دلر، کسرام، شسینا، وتوس، دفارا، حفنر و دشیمی»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «سپاها، ثاخت، بالبر، کبافق، ثمسکن، سمازن و سخاش» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۴۴ هزار و ۶۱۰ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۸۲۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۳ هزار و ۷۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۹۷ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر