در ماه سپتامبر؛

افزایش دارایی‌های ارزی بانک مرکزی امارات به ۳۲۹ میلیارد درهم

بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرد که در ماه سپتامبر ۳۲۹.۳ میلیارد درهم به دارایی های ارزی این بانک افزوده شد.
کد خبر : ۹۲۸۰۴
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از ترید عربیا، مجموع دارایی های ارز خارجی بانک مرکزی امارات متحده عربی در ماه سپتامبر به رکورد ۳۲۹.۳ میلیارد درهم (۸۹.۶ میلیارد دلار) رسید که این رقم برای مدت زمان مشابه سال قبل ۳۲۶ میلیارد درهم (۸۸.۷ میلیارد دلار) ثبت شده بود.


همچنین تراز حساب جاری و سپرده گذاری در نزد بانک های خارجی به ۲۵۵.۰۶ میلیارد درهم در ماه سپتامبر رسید که این رقم برای مدت زمان مشابه سال قبل ۲۵۴.۹ میلیارد درهم گزارش شده است.


دارایی های ارزی بانک مرکزی امارات متحده شامل گردش پول در خارج از بانک ها بعلاوه سپرده گذاری های پولی، شبه سپرده گذاری ها و سپرده گذاری های دولتی است که تا پایان سپتامبر سال جاری میلادی به تقریبا ۱.۵۸ تریلیون درهم رسید. این رقم در ماه ژانویه ۱.۴۸۱ تریلیون درهم ثبت شده بود.


سپرده گذاری های دولتی امارات متحده عربی به ۲۸۸.۷ میلیارد درهم در ماه اوت رسید و سپرده گذاری های پولی هم به ۴۱۵ میلیارد درهم و این رقم برای شبه سپرده گذاری های پولی ۸۰۷ میلیارد درهم اعلام شد.  


بر پایه این گزارش، تا پایان سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی حساب جاری بانک ها در نزد بانک مرکزی امارات متحده عربی ۲۲.۲ میلیارد درهم ثبت شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر