28 مهر 1397 - 10:48
نوبخت اعلام کرد:

اختصاص ۷۰ هزار میلیارد تومان برای احیای بافت فرسوده

رییس­ سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۷۰ هزار میلیارد تومان برای احیای بافت فرسوده ۱۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در قانون بودجه امسال خبر داد.
کد خبر : ۹۲۸۲۸
نوبخت

به گزارش­ ایبِنا، محمد باقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم نامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری پایدار، با اشاره به امضای تفاهم نامه ساخت و احیای بافت فرسوده ۱۰۰ هزار واحد مسکونی جدید طبق تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری، اظهار داشت: برای عملیاتی شدن این طرح ۶۵ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.


وی افزود:­ ۳ هزار میلیارد تومان این طرح از ردیف تبصره ۱۸ و نیز ۲۰ درصد اعتبارات طرح های عمرانی که ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به همراه­­ ۱۵ هزار میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی، ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع نظام بانکی و ۵ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۴­ تخصیص داده می شود.


رییس­ سازمان برنامه و بودجه با اشاره به شرایط تهدید و تحریم اقتصاد ملی کشور، گفت: همه انتظار دارند از ظرفیت کشور برای خنثی و کم کردن آثار تحریمی استفاده کنیم که یکی از اقدامات در قالب همین تفاهم نامه به اجرا درمی آید که نمادی از برخورداری کشور از ظرفیت داخلی است.


وی اضافه کرد: مردم توقع دارند نسبت به بافت فرسوده و ایمن سازی آن در مناطق زلزله خیز اقدام اساسی شکل گیرد و این طرح به نوعی بازآفرینی ایمن بخش زندگی مردم است که می تواند تولید و اشتغال را در زنجیره خود به همراه داشته باشد.


نوبخت گفت: علاوه بر این ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهرها به عنوان واحدهای مسکونی حمایتی و ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی نیز مدنظر قراردارند که می تواند به موازات اجرای طرح فعلی، ­ عملیات اجرایی ­آن نیز آغاز شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها