تحریم نفتی عربستان از سوی آمریکا مطرح شد/تبعات قتل خاشقجی

یک سناتور دموکرات آمریکایی خواستار تحریم واردات نفت عربستان به آمریکا به دلیل قتل خاشقجی شد.
کد خبر : ۹۲۹۲۲
نفت

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از روزنامه هیل آمریکا، «مارتین هینریچ» سناتور دموکرات آمریکایی از ایالات نیومکزیکو خواستار ممنوعیت واردات نفت عربستان سعودی به دلیل قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار واشنگتن پست شد.


وی گفت: ایالات متحده نمی تواند اجازه دهد که این نقض آشکار حقوق بشر بدون پاسخ باقی بماند. بنابراین خواستار ممنوعیت واردات نفت از عربستان سعودی هستم تا مقامات ارشد دولت سعودی پاسخگو برای چنین اقداماتی باشند.


وی انگشت خود را به سمت رییس جمهور دونالد ترامپ نشانه رفت که تا الان موضع سفت و سختی را در ارتباط با این ماجرا اتخاذ نکرده است. هینریچ افزود: سعودی ها کاملا بر این باور هستند که می توانند از عواقب واقعی چنین اقدامی تحت چتر رهبری رییس جمهور ترامپ طفره بروند و ما باید به عنوان کشوری باشیم که مقابل آنها می ایستیم و ثابت می کنیم که اشتباه می کنند.


اظهارت وی به دنبال صحبت های استیون منوچینی وزیر خزانه داری آمریکا به میان آمد که گفته بود، توضیحات ریاض در مورد مرگ خاشقجی به عنوان یک گام اولیه خوب؛ اما ناکافی است، مطرح می شود.


منوچینی گفت: خیلی زود است که تحریم هایی را علیه ریاض به خاطر این مسئله در نظر بگیریم. وی افزود: اظهار نظر در مورد تحریم ها تا زمانیکه تحقیقات بیشتری در مورد این ماجرا انجام نگرفته، زود هنگام است.


البته پیش از این عربستان سعودی هر گونه تلاش از سوی آمریکا در مورد تهدید برای اعمال تحریم های اقتصادی یا فشار سیاسی به ریاض را در مورد ناپدید شدن خاشقجی رد کرده بود.


بر پایه این گزارش، مقامات سعودی مرگ خاشقجی را در کنسولگری این کشور در آنکارا بعداز درگیری وی با چند نفر به دلیل بازداشت او، پذیرفته اند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر