رییس کل بیمه مرکزی:

توقف صدور بیمه شخص ثالث برخی شرکت‌ها/ اوراق بیمه‌ای در راه است

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به ارایه لیست شرکت‌هایی که از یکماه آینده مجاز به صدور بیمه‌نامه شخص ثالث نیستند، اعلام کرد: اوراق بیمه‌ای تا پایان سال در بورس عرضه می‌شود.
کد خبر : ۹۲۹۶۳
غلامرضا سلیمانی امیری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، غلامرضا سلیمانی امیری در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه اینوکس ۲۰۱۸ کیش اظهار داشت: ایجاد اوراق بیمه ای به عنوان یک هدف برای تامین مالی در صنعت بیمه در حال پیگیری است به طوری که بعد از برگزاری ۵ جلسه با سازمان بورس و اوراق بهادار در نهایت کمیته فقهی با بررسی این پیشنهاد با انتشار آن موافقت کرد.


وی در ادامه افزود: برای اجرا و انتشار این اوراق می بایست یکسری مقدمدت ایجاد شود و ارکان انتشار اوراق بیمه ای شکل گیرد و با این روند انتظار می رود که تا پایان سال این اوراق منتشر و عرضه شود.


ایجاد بیمه های مشترک با خارجی ها


سلیمانی در ادامه گفت: برخی از شرکت های بیمه خارجی تمایل دارند تا به طور مشترک با بیمه های ایرانی همکاری داشته باشند که این پیشنهاد مورد تایید بیمه مرکزی است و موانع موجود در این زمینه را برطرف می کنیم.


یا اصلاح یا ادغام


وی اظهار داشت: شرکت های بیمه ای اگر اصلاح ساختار نکنند یا باید از چارچوب ها پیروی کنند یا ادغام می شوند و بیمه مرکزی بر اساس سیاست های موجود این مسئله را پیگیری می کند. رییس کل بیمه مرکزی افزود: شرکت های بیمه ای که در مسیر ادغام و یا اصلاح گام بر می دارند در کمیته صیانت مورد بررسی قرار می گیرند تا تکلیف آنها روشن شود.


ظرفیت سازی داخلی برای بیمه های اتکایی


رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: صنعت بیمه جزو اولین صنایعی بود که تحت تاثیر تحریم ها قرار گرفت به طوری که شرکت های بیمه اتکایی خارجی اعلام کردند که دیگر با ایران همکاری نمی کند و ما با فرصت سازی از این وضعیت بیمه اتکایی را به داخل کشور آوردیم و از ظرفیت های شرکت های داخلی استفاده کردیم تا ریسک های مورد نظر پوشش داده شود.


خصوصی شدن بیمه های دولتی


وی افزود: یکی از سیاست های بیمه مرکزی رشد شرکت های خصوصی است به طوری که اساسا شرکت دولتی نداشته باشیم مگر بیمه ایران که قانون اعلام کرده این شرکت باید دولتی باشد اما سه شرکت بیمه ای دیگر که دولت بخاطر سهام عدالت در آن نقش دارد نیز باید در روند خصوصی شدن گام بردارند.


رییس کل بیمه مرکزی گفت: لیست شرکت هایی که مجاز به صدور بیمه شخص ثالث نیستند تا یک ماه آینده اعلام می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها