02 آبان 1397 - 10:26
رییس اتاق تعاون مطرح کرد؛

فعالان اقتصادی منتظر سیاست‌های جدید اقتصادی دولت

رییس اتاق تعاون ایران اظهار امیدواری کرد با فعالیت وزرای جدید اقتصادی دولت، تضاد سیاست‌گذاری‌ها با تسهیل فضای کسب و کار از بین برود.
کد خبر : ۹۳۰۲۰
بهمن عبدالهی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بهمن عبدالهی در نشست هم‌اندیشی و تبیین دیدگاه‌های وزیران پیشنهادی دولت با فعالان بخش خصوصی از اتاق ایران، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی اظهار داشت: بخش تعاون با وجود اینکه همواره مورد کم‌توجهی قرار گرفته گستردگی بسیاری دارد و در تمامی حوزه‌های اقتصادی حضور فعالی داشته است.


وی افزود: وزارت اقتصاد از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور است و نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه مانند سازمان امور مالیاتی، سازمان بورس، سازمان خصوصی‌سازی و ... از نهادهایی هستند که با زندگی مردم و به خصوص فعالان اقتصادی رابطه تنگاتنگی دارند.


عبدالهی با بیان اینکه هرچه ارتباط این وزارتخانه با فعالان اقتصادی نزدیک‌تر باشد، تصمیم‌گیری آسان‌تر و سیاست‌گذاری صحیح‌تر انجام خواهد شد، افزود: از نظر فعالان اقتصادی سیاست‌های اعلامی بعضا با تسهیل فضای کسب و کار در تضاد است که امیدواریم در دوره جدید این اشکالات برطرف شود.


وی خاطر نشان کرد: از نظر اتاق تعاون دکتر دژپسند بهترین گزینه برای وزارت اقتصاد است و امیدواریم برای اقتصاد و فعالان اقتصادی شرایط مناسبی را به وجود آورند. رییس اتاق تعاون ایران در مورد وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: وزارت صمت در دو حوزه صنعت و تجارت کشور تاثیرگذاری بزرگی دارد و بخش تعاون نیز در هر دو حوزه سهم بالایی دارد.


رییس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه لازم است در این دو حوزه توجه ویژه‌ای به بخش تعاون شود، تصریح کرد: دکتر رحمانی در حوزه صنعت سابقه طولانی و در قانون‌گذاری سهم مهمی در بخش تعاون دارند و ایشان را به عنوان تعاونگر می‌شناسیم و امیدواریم با سوابقی که دارند شکوفایی بخش تعاون را رقم بزنند.


عبدالهی یادآور شد: قرار بود وزارت رفاه از محل فروش اموال مازاد و دارایی‌ها، سرمایه بانک توسعه تعاون را افزایش دهد که متاسفانه این کار اجرا نشد. وی ادامه داد: با وجود همکاری‌های بانک توسعه تعاون اما این بانک با کمبود منابع مواجه است و پاسخگوی نیازها نیست که امیدواریم با افزایش سرمایه بانک، کمک ویژه ای به تامین مالی بخش تعاون شود.


برچسب ها: بخش خصوصی دولت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها