05 آبان 1397 - 19:07
وزیر پیشنهادی کار در صحن مجلس؛

مبارزه با فساد در راس برنامه‌های وزارت کار/ شایسته سالاری می‌کنیم

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه با اشاره به مبارزه با فساد در دور جدید فعالیت این وزارتخانه، گفت: تمامی معاملات در صندوق‌های بازنشستگی، تامین اجتماعی و ... به صورت مکتوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۹۳۱۲۶
محمد شریعتمداری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمد شریعتمداری در جلسه رای اعتماد مجلس به وزرای امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجتماعی‌ترین نهاد حاکمیتی کشور و از مهم ترین مراکز اقتصادی ایران است که اگر کارآمد عمل نکند، نتیجه آن محرومیت و توزیع فقر در کشور است چرا که نیمی از جمعیت کشور ما از اعضای صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی زیر نظر این وزارتخانه هستند.


وی با بیان اینکه سوال، تحقیق و تفخص، استیضاح، بازرسی موردی و نظارت را از حقوق مجلس می‌دانم و به آن احترام می‌گذارم، درباره دلیل عدم حضور در مجلس در جلسه سوال از وی گفت: شب قبل به سفری به ناحیه سیل زده استان مازندران رفتم و در مسیر رفت با هیات رییسه مجلس تماس گرفتم که هیات رییسه اعلام کردند که این موضوع را مدیریت خواهند کرد.


شریعتمداری با اشاره به برنامه وزارت تعاون افزود: یک سال از مسئولیت دولت دوازدهم گذشته و قوانین بالادستی داریم که لازم‌الاجرا است. قانون برنامه پنج ساله ششم نیز به عنوان سند بالادستی و برنامه گام دوم که رییس جمهور ابلاغ کردند و نکاتی که در قالب ۱۶ بند رییس جمهور به آقای ربیعی ابلاغ کرده بودند در قالب برنامه به نمایندگان ارائه شده است.


وی درباره این ادعا که برنامه اعلام شده از جانب او با اسناد بالادستی مغایرت دارد گفت: برخی تغییرات در این برنامه به تغییراتی که در نظام سیاسی اقتصادی صورت گرفته و بحث تحریم‌ها باز میگردد اما به اصول قوانین بالادستی پایبند هستیم.


وزیر پیشنهادی تعاون، کار و ر فاه اجتماعی ادامه داد: منشوری را تحت عنوان منشور ارائه خدمات جدید تهیه کردیم که اصل شفافیت و مبارزه با فساد در همه شئون وزارتخانه نخستین اصل این منشور است و بر این اساس تمامی معاملات در صندوق‌های بازنشستگی، تامین اجتماعی و ... به صورت مکتوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.


شریعتمداری خاطرنشان کرد: همچنین در راستای حکمرانی خوب و مطلوب و تشکیل دولت الکترونیک را به صورت جدی در این وزارتخانه پیگیری می‌کنیم تا زمینه‌های فساد را از بین ببریم. وی درباره اخبار منتشر شده درباره فساد در ثبت سفارش خودرو توضیح داد: اگر در یک دستگاه اجرایی فساد اتفاق افتاد و بدنه دستگاه با آن فساد برخورد کرد باید آن سازمان را تقدیر کنیم نه اینکه با یک حرف درگوشی و بدون اسناد و مدارک شرایطی را به وجود آوریم که مقابله با فساد صورت نگیرد.


وی تصریح کرد: خبر رسید که عده ای توانستند در ثبت سفارش واردات خودرو دستکاری کنند که حراست و تیمی از آی تی را مامور کردم که تمامی ثبت سفارش‌های خودرو بعد از ممنوعیت ورود خودرو تا تاریخ بررسی یعنی حدود ۱۰ هزار ثبت سفارش را بررسی و شناسایی کردیم که ۶۴۸۱ مورد دسترسی صورت گرفته و به مجموعه‌های نظارتی گزارش کردیم.


وزیر پیشنهادی کار یادآور شد: در این ارتباط ارکان برخی سازمان‌های استانی را از کار عزل کردم که در راستای مبارزه با فساد بود و در تامین اجتماعی نیز به این روند ادامه خواهم داد. وی با اشاره به توجه ویژه به اصل شایسته سالاری در وزارت کار اظهار داشت: شرایطی را فراهم می کنم که جوانان فرهیحته و ارزشمند که توانایی انجام کار دارند در پشت میزهای مدیریتی حاضر شوند و به با برداشتن نگاه جنسیتی بین زنان و مردان تفاوتی در انتخاب مدیران قائل نخواهم شد و قول می‌دهم با نگاه قومیتی و مذهبی و باندی قدم برندارم.


شریعتمداری با بیان اینکه تاکنون توجه جدی به بومی‌گزینی نکرده‌ایم، گفت: در شرایط برابر بین شایستگان، انتخاب بومیان برای ما ارجح است و سن مدیریت را در این وزارتخانه پایین خواهیم آورد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر