طبق آمار معاملات ۷ ماه اخیر:

یک کارگزاری بانکی جزو ۵ کارگزار برتر بورس شد

تازه ترین آمار منتشر شده از سوی بورس تهران نشان می دهد که یک کارگزاری بانکی در بین ۵ کارگزاری برتر بازار سرمایه قرار دارد.
کد خبر : ۹۳۱۴۸
بورس

به گزارش ایبِنا، تعداد ۵ شرکت کارگزاری ۲۴.۱۴ درصد کل ارزش معاملات را از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۹۷ به خود اختصاص دادند. بر اساس این گزارش، شرکت های «کارگزاری مفید با ۸.۳۱ درصد، کارگزاری صبا تامین با ۴.۵۳ درصد، کارگزاری بانک پارسیان با ۴.۴۸ درصد، کارگزاری آگاه  با ۳.۹۰ درصد و کارگزاری خبرگان سهام  با ۳.۱۹ درصد» در رتبه های اول تا پنجم این جدول قرار دارند.


وضعیت معاملات نرمال


در سویی دیگر، آمار معاملات ۷ ماهه اول سال ۹۷ نشان می دهد سهم معاملات برخط از معاملات نرمال بیش از ۳۵.۸ درصد بوده است که این اتفاق ثابت می کند که معامله گران آنلاین روز به روز در بازار سهام نقش پررنگ تری را بر عهده دارند. بر اساس اطلاعات منتشره اداره آمار و اطلاعات بورس تهران در هفت ماهه اول۹۷ از ۱۰۶ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۱ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند.


۵ کارگزاری برتر معاملات الکترونیکی


در همین حال نگاهی به جزییات این اطلاعات منتشر شده مشخص می کند که ۴۲ درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده که به ترتیب کارگزاری های مفید با ۲۲.۰۳ درصد، آگاه با ۸.۵۴ درصد، فارابی با ۵.۴۲ درصد، مبین سرمایه با ۳.۲۱ درصد و تدبیرگران فردا  با ۲.۷۹ درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند. همچنین از کل معاملات، بیش از ۵۴۷ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده است که ۳۱  درصد کل خرید و فروش می باشد.


ارزش کل خرید و فروش


بنابراین گزارش، ارزش کل خرید و فروش درهفت ماهه اول۹۷، بیش از ۱۷۷۳ هزار میلیارد ریال بوده است. براین اساس ارزش خرید و فروش خرد و بلوک معادل ۸۶ درصد کل معاملات بوده است. همچنین ارزش خرید و فروش عمده  ۴.۳  درصد از معاملات و ارزش کل سایر ابزارهای نوین مالی ۹.۶  درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر