گزارش آماری ایبِنا؛

خرید و فروش در بورس متعادل شد/ عملکرد یکماهه حقیقی‌ها و حقوقی‌ها

جزییات خرید و فروش سهام از سوی سهامداران حقیقی و حقوقی در اولین ماه پاییز سال جاری نشان می دهد که این دو گروه بازیگر اصلی بورس به صورت متعادل در معاملات مشارکت داشته اند.
کد خبر : ۹۳۱۵۰
بورس

به گزارش ایبِنا، آمارهای معاملاتی نشان می دهد که سهامداران حقیقی‌ بورس در مهرماه امسال ۵۲ درصد خریدها و ۴۸ درصد فروش‌ها را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که حقوقی‌ها سهم ۴۷ درصدی از خریدها و ۵۳ درصدی از فروش‌ها را به نام خود ثبت کردند.


بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی بورس تهران، بررسی معاملات بورس در نخستین ماه پاییز امسال نشان می‌دهد ۴۲ درصد معاملات توسط سهامداران حقوقی و ۵۸ درصد معاملات توسط سهامداران حقیقی صورت گرفته و در خالص معاملات برابر با ۱۴.۴۰۰ میلیارد ریال از مالکیت سهامداران حقوقی کاسته و به مالکیت سهامداران حقیقی افزوده شده است.


همچنین سهامداران حقیقی در مهرماه امسال ۵۲ درصد خریدها و ۴۸ درصد فروش‌ها را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که حقوقی‌های بازار در این مدت، سهم ۴۷ درصدی از خریدها و ۵۳ درصدی از فروش‌ها را به نام خود ثبت کردند.


تغییر مالکیت سهامداران حقیقی


از سوی دیگر سهامداران  حقیقی در ماه گذشته مالکیت خود در سهام ۲۹ گروه را اضافه کردند که در خالص خرید حقیقی‌ها در گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۱.۰۹۶ میلیارد ریال، فرآورده‌های نفتی با ۱.۲۲۴ میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری‌ها با ۱.۸۰۲ میلیارد ریال، خودرو و ساخت قطعات با ۱.۹۳۴ میلیارد ریال و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی با ۴۰۰۰ میلیارد ریال در رتبه نخست تا پنجم این فهرست قرار دارند.


تحرک سهامداران حقوقی


عالوه بر این حقوقی‌ها در این مدت مالکیت خود را در ۱۰ صنعت افزایش دادند که بر این اساس خالص خرید حقوقی‌های به ترتیب در گروه‌های فلزات اساسی با ۱.۶۲۶ میلیارد ریال، استخراج کانه‌های فلزی با ۸۵۹ میلیارد ریال، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی با ۴۰۱ میلیارد ریال، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با ۳۱۷ میلیارد ریال و استخراج زغال‌سنگ با ۱۲۰ میلیارد ریال بوده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر