08 آبان 1397 - 10:08
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

تهرانی‌ها بیشترین و کهگیلویه وبویراحمد کمترین وام بانکی را گرفتند

بانک مرکزی اعلام کرد: بیشترین مبلغ تسهیلات در تیرماه مربوط به استان تهران با مانده ۸۶۱۷.۲ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۴۴.۲ هزار میلیارد ریال بود.
کد خبر : ۹۳۲۰۱
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

به گزارش ایبِنا، مانده کل سپرده های  بانک ها و موسسات اعتباری در پایان تیر ماه ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۷۴۶۸.۷ هزار میلیارد ریال شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۸۳۸.۶ هزار میلیارد ریال (۲۸.۲ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۱۰۰۴.۶ هزار میلیارد ریال (۶.۱ درصد) افزایش نشان می دهد.


بیشترین مبلغ سپرده ها مربوط به استان تهران با مانده ۹۸۶۷.۳ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۴۶.۸ هزار میلیارد ریال است.


مانده کل تسهیلات بالغ بر ۱۳۲۳۶.۵ هزار میلیارد ریال می باشد که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۹۷۹.۴ هزار میلیارد ریال (۲۹.۰ درصد) و نسبت به پایان سال قبل ۶۴۹.۳ هزار میلیارد ریال (۵.۲ درصد) افزایش داشته است. بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده۸۶۱۷.۲ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۴۴.۲ هزار میلیارد ریال است.



شایان ذکر است نسبت تسهیلات به سپرده ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۴.۵ درصد است که نسبت به پایان تیر ۱۳۹۶، ۰.۵ واحد درصد افزایش و نسبت به پایان اسفند ۱۳۹۶، ۰.۹ واحد درصد کاهش نشان می دهد. نسبت مذکور در استان تهران ۹۶.۵ درصد و استان کهگیلویه و بویر احمد ۱۰۶.۴ درصد است.


لازم به ذکر است، یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده ها در استان تهران، استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت ها و موسسات تولیدی سایر استان ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری استان تهران انجام می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها